vrijdag 27 maart 2020

Jammer dat ik niet naar je toekan

Vandaag een kaart voor een vriendin die volgende week jarig is. En helaas.....haar feestje gaat niet door. Ze wordt 50 en haar man en dochters hadden een surprise party georganiseerd. Dan maar een kaartje omdat ik nu niet naar haar toekan. De tekst bovenaan deze blogpost zet ik in de kaart.


Ik gebruikte voor deze kaart de sketch van Try Stampin'On Tuesday. (optioneel thema is jungle)Het dp komt uit een blok dat ik afgelopen zomer bij de Aldi kocht. Het goudkleurige lint achter het groene ovaal zat ooit aan een bos bloemen. Verder de toekan en de tropische bladeren van Marianne Design gebruikt.

Gisteren naar school geweest de pakketjes voor komende week klaarleggen. Ik krijg er steeds meer handigheid in en als ik niet oppas overlaad ik de kinderen met werk. Want naast taal, rekenen, spelling, begrijpend lezen en schrijven heb ik er deze keer ook een geschiedenisles, topo en een knutselopdracht bij gedaan. Straks wordt het nog te veel.
Wat wel een nadeel is is het nakijkwerk. Omdat ik gisteren pas de stapeltjes ingeleverd werk mee heb genomen naar huis ligt er nu een stapel van de hele week te wachten om nagekeken te worden. Maar goed, ook dat is te overzien met mijn klasje met maar 12 leerlingen.

Er wordt al 2 dagen voor ons gekookt. Jongste zoon maakte de lekkerste dingen voor ons klaar. Gisteren een Mexicaanse lasagne gemaakt van verschillende soorten bonen, mais, paprika en wraps als lasagnebladen en vandaag tortellini met champignons, paprika, ui, courgette en een pestosaus. Dat was smullen. Morgen maakt manlief stamppot boerenkool. Ik ben blij met mijn keukenprinsen!

17 opmerkingen:

  1. Wow, now that is tropical! Love your gorgeous diecut layering, such a pretty jungle, lol. Thanks so much for playing at TSOT!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dankzij je keukenprinsen zal je op een rapper tempo al je verbeterwerkjes voor school kunnen doen!
    Je kaart is superleuk, zeker ook met die woordspeling!
    Fijn weekend, ondanks alles!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende tropische kaart.
    Leuke sketch heb je gebruikt.
    Rare angstige tijden hebben, wennen voor iedereen. Ook voor de juf en kinderen.
    Wat een verwennerij met de keuken prinsessen.
    Vandaag heeft mijn man ook gekookt. Altijd fijn als ze dat doen.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke kaart met de toekan, ik heb er hier ook al één klaar liggen met die tekst! Wat een samenwerking bij jullie, de mannen koken en jij verbeteren. Geniet van jullie weekend.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind hem geweldig! De kleuren, het papier, de toekan, de tekst....echt heel leuk!
    Liefs Marinda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuke kaart en dito tekst. Daar zal de ontvanger blij mee zijn.
    Jij boft maar met je keukenprinsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gave tropische kaart en die tekst is er natuurlijk super bij. Wel jammer van haar feest maar misschien volgend jaar extra feesten, hihi. Ik krijg honger als ik lees wat jij voorgeschoteld krijgt yummie.
    lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo leuk je kaart heel toepasselijk. Heerlijk om zo verwend te worden Henriët. Wij worden ook verwend door onze zoon die elke dag kookt.
    Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kaart! Die toekan en de monstera bladeren vind ik super mooi. Ook de tekst die je er bij gaat zetten is een leuke woordspeling.
    Veel succes met het verbeterwerk, gelukkig heb je keukenprinsen die de heerlijkste gerechten voor jou maken ;-) ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo leuk, kaartjes met woordgrapjes.
    Deze zeker.
    Wat fijn en lief dat er zo lekker voor je/jullie gekookt wordt, zo houdt jullie zoon zich mooi bezig en het is nog gezellig ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hihihi... De woordspeling is fantastisch!!! En je kaartje trouwens ook.
    Wat een luxe dat er zo lekker voor je wordt gekookt.
    Suc-6 met het nakijkwerk.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die toekan doet het toch altijd goed, ik denk dat hij bij iedereen in de smaak valt.
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige kaart voor een vriendin waar je niet naar toekan! Superleuk gemaakt Henriet. Fijn dat julloe zoon zo lekker voor jullie kookt. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke kaart met een grappige woordspeling...Ach het feestje zal er vast nog wel ooit komen, wat in het vat zit verzuurt niet....Heerlijk dat er gekookt wordt door de kids...groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Henriette, love your card!!!! A great jungle theme, and I'm so glad someone else besides me keeps ribbons that come with flowers and packages to use for cards! Thank you for sharing your super cute toucan card. I'm sure your friend will enjoy it, even though you can't be there to help her celebrate. -Donna (TSOT)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. i love this tropical theme card. thanks for joining us at TSOT

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooh! Ik heb nog helemaal niet gereageerd op deze kaart.... Oeps! Hij is nog wel zo leuk! Erg junglelig en inderdaad een heel goede tekst voor op de kaart. Dank je wel voor het meedoen met TSOT! Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen