dinsdag 21 april 2020

Hollandse kaart

Gisteren startte een nieuwe challenge bij De Egel met het thema: Hollandse kaart.
Gisteravond na het journaal gingen beide zoons een Netflix serie kijken, manlief vertrok naar zijn nachtdienst en ik ben gaan knutselen.


Voor de basis gebruikte ik een nieuwe snijmal van de Action (ik ging heen voor nieuwe kussenhoesjes onder de blokhut maar kwam met 3 nieuwe snijmallen en een papierblokje weer thuis. En ook met nieuwe kussenhoesje trouwens)
De bovenste laag is Hollands papier uit het nieuwe I love Holland blok van Marianne Design. Daarop een doily (die ik pas won bij Mijn Hobbyhonk) uit rood DP uit een ouder Hollands blokje van MD en daarop weer een plaatje (ook van MD net als de rest van de gebruikte spullen trouwens)
Links nog de vlag uitgehangen en rechts een mooie kan met tulpen met daaraan een label met de tekst 'Hoera'.
Deze kaart gaat maandag naar een goede vriendin van jongste zoon die Koningsdag jarig is.

Ik zit weer klaar voor een dag onderwijs op afstand. Heb nog een stapel nakijkwerk van vorige week en tussendoor nog wat klusjes in huis en knutselen. En vanavond om 7 uur natuurlijk de persconferentie. Ik ben benieuwd!

15 opmerkingen:

  1. Gaaf! Dat jasje is superleuk!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kei leuk je kaart het jasje is te leuk, heeft Maxima een goed keuze mee gedaan.
    Succes met schoolwerk na kijken. Spannend voor vanavond.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een echte op en top "Hollandse" kaart, en superleuk met het plaatje, de vlag en de kan met tulpen! Fijne werkdag!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vandaag is een Nederlandse dag in blogland, overal zie ik de kleuren van de vlag voorbijkomen en ook bij jouw. hier geen molens maar een jasje (van Maxima?) vrolijk kaartje Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke kaart voor de jarige met het jasje van Máxima.
    Mooi Hollandse kaart.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie Hollandse kaart met het jasje van Maxima,leuk de vaas met tulpen en de Hollandse vlag,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kaart. Leuk die vaas met tulpen.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gave kaart Henriet! Superleuke plaatjes vind ik het. En ik denk dat ik toch even langs Action moet....
    Jullie mogen 11 mei weer voorzichtig aan het werk. Het begin is er!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het plaatje van de jas is zo Hollands.
    Heeft Máxima ook niet ooit eens zo'n jas aan gehad?
    Wat een leuke, echte Hollandse kaart is dit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel gaaf kaartje Henriet!
    Het regent vandaag Hollandse kaartjes!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een superleuk kaartje is het vandaag hollanddag of zo zie er zoveel langs komen
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk Hollands kaartje, Henriet! En jullie mogen gaan warmlopen om vanaf 11 mei de school weer te openen. Weinig mei-vakantie voor de juffen en meesters vrees ik.
    Groetjes en succes! (Hoe is het met de leerling die extra begeleiding krijgt, pakt hij het al wat meer zelfstandig op?)
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou je mag je voorbereiden op echt lesgeven, ook weer een hele uitdaging. Maar fijn voor de kinderen, en je moet toch ergens beginnen. Wat is je kaart leuk en origineel. Ik geloof dat het weer helemaal in is. Je hebt nu ook allemaal postzegels met typische Hollandse dingen. Leuk en bedankt voor het meedoen met dit Hollandse thema. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke frisse Hollandse kaart. Mooi model en leuk plaatje ook. Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij De Egel.
    Volgens mij mag je 11 mei weer op school aan de slag (aangepast), spannend hoor.
    Heb je trouwens mijn kaart nog niet ontvangen?
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Superleuke Hollandse kaart!
    Fijn dat je meedoet aan de challenge bij De Egel.
    Groetjes Marja DT.

    BeantwoordenVerwijderen