zondag 4 september 2022

Vogel en hout voor Knutsels en Kadootjes

Daar ben ik weer. Ik hoorde al dat ik woensdag bij het KKT en donderdag bij 52 weeks werd gemist. Dat klopt helaas......ik zou dinsdag de kaarten maken voor deze blogs maar toen lag ik de hele dag met migraine in bed. De volgende keer ben ik weer van de partij!

Vanochtend was ik zoals altijd vroeg wakker en besloot lekker te gaan  knutselen. Heerlijk als het in huis en in de buurt nog helemaal stil is. Ik besloot 2 challenges te combineren:  bij Knutsels en Kadootjes willen ze graag hout en een of meer vogels zien en ik gebruikte de sketch van Cheerful Sketches.


Het achtergrondpapier (met houtnerftekening) komt uit een blok van de Action en de andere houtpapiertjes komen uit verschillende blokken van MD. De uil en de tekststempel zijn ook van MD.

Toen ik donderdagmiddag de kinderen van mijn klas naar het hek had gebracht keek ik binnen even op mijn telefoon en zag een hele reeks gemiste oproepen van mijn schoonzusje. Snel terug gebeld en wat bleek: bij het huis van mijn vader stond het weiland achter en naast het huis van mijn vader in de brand. De vlammen waren behoorlijk hoog:


Gelukkig wist de brandweer het vuur op 2 meter van het duivenhok, garage en huis van mijn vader te houden. Maar zijn achterste weiland en alles tussen zijn huis en dat van de buren is zwart.


Het was best even schrikken al die brandweerwagens (4 korpsen waren ter plaatse) maar gelukkig alleen verbrand gras! Daar hebben een aantal engeltjes rondgevlogen. Mijn vader en zijn vriendin hebben alleen ons verslag nog maar gehoord via de telefoon. Zij waren 's ochtends net naar Texel vertrokken.

17 opmerkingen:

  1. Wat een geluk voor je vader.
    Alleen maar gras dat in brand stond.
    Je hebt weer een prachtige kaart gemaakt.
    Ook jou vorige is super mooi.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was schrikken zeg. Maar wel fijn dat het huis van je vader gespaard kon blijven.
    Leuke kaart.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, de Engelbewaarders hebben goed werk geleverd, maar dat moet schrikken zijn!
    Een wijze uil heb je daar,tof x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is schrikken zo`n brand gelukkig alleen de weilanden, Mooi kaartje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke kaart.
    Ik vind het gebruik van de houtnerf papiertjes ook zo leuk erbij.
    En de tekst past perfect.
    Bedankt voor het meedoen bij Cheerful Sketches.
    Oh joh...... wat schrikken is dit!!
    Brand is zo heftig, eng en imponerend en je kan er bijna niet tegen vechten. Inderdaad, héél veel engeltjes hebben daar rond gevlogen.
    Sterkte met de nasleep, dat zal nog genoeg tijd kosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kaart heb je gemaakt Henriët. Echt heel mooi. Met de gezellige vogel.
    Wat schrikken zeg, dat heeft niet veel gescheeld. Wat zal je vader geschrokken zijn, en jullie ook natuurlijk. Sterkte met alles.

    lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sjonge wat een schrik zeg! En het is zo droog overal, dat had zeker anders kunnen aflopen!
    Balen van je migraine en dan ook nog op je vrije dag..
    Nou ja, je kaart voor K&K is in elk geval super, Dank je wel voor het meedoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Poeh, dat was schrikken en echt héél dichtbij, goed dat de brandweer erger heeft kunnen voorkomen,
    Je maakte een mooie kaart met het houtpapier en het leuke uiltje,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeeetje, dat is schrikken. Dat vuur was inderdaad wel heel dichtbij. Gelukkig dat de brandweer het onder controle kreeg. Je leuke uiltje fladdert van schrik ook weg. Mooie kaart Henriët.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat angstig dat vuur zo dichtbij, gelukkig goed afgelopen!
    Je kaart is hartstikke leuk geworden!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat was even schrikken voor jullie.. Gelukkig dat de brand op tijd onder controle was.. Het waaide ook nogal wat.. Wat vervelend dat je op je vrije dag migraine had.. je hebt in alle vroegte een mooie kaart weten te maken. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuke uil op je mooie kaart. Bedankt voor het meedoen bij Cheerful Sketches.
    Wat een schrik is dat geweest zeg. Gelukkig dat de brandweer er op tijd bij was. Het zal voor je vader ook een naar bericht geweest zijn, net op zijn 1e vakantiedag.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh wat heftig de brand, maar gelukkig geen persoonlijke schade, en je vader en zijn vriendin net weg, pff, engeltjes...Je kaartje met de mooie uil erop is prachtig, het houtnerf papier maakt het helemaal af. Bedankt dat je meedoet bij K&K. Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een super mooie kaart met die houtachtergrond!!
    En wat een geluk dat het huis gespaard is gebleven en dat ze zelf veilig waren.
    Nu gelukkig weer een beetje regen hier, hopelijk bij jullie ook.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een gave kaart Henriët!
    Mooi papier en gave uil!
    Superleuk dat je meedoet bij Cheerful Sketches!.
    En man man man... wat heeft je vader en zijn vriendin mazzel gehad dat het vuur hun huis niet bereikte. Dat was natuurlijk een drama geweest. Ik kan erover meepraten.... dag voor kerst 2014 is ons hele huis afgebrand, maar gelukkig hadden wij en onze (toen nog) kleine kindjes niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Superleuke kaart! Hout genoeg met die gave uil in de hoofdrol.
    Dank je wel voor je deelname bij K&K.
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heel mooie kaart voor onze challenge!
    Dat zal wel heel bangelijk geweest zijn zo'n brand vlak bij het huis van je vader!
    groetjes
    Nancy CSC

    BeantwoordenVerwijderen