zaterdag 6 oktober 2018

Herfst......maar dan anders

Vandaag ben ik aan de slag gegaan met de sketch van De Egel. Wat een leukerd is dat deze keer zeg!
Ik heb er een anders dan anders herfstkaartje mee gemaakt. Dat komt door de kleuren van het papier met de paddenstoelen. Met deze kleurtjes ben ik verder gaan werken en ja......dan krijg je een blauwe paddenstoel.


Ik heb de sketch een kwartslag gedraaid. Dan kwam de bovenste rechthoek beter tot zijn recht voor de paddenstoel. Op het dp met de paddenstoelen (uit een blokje van WeR memory keepers dat al een hele poos lag te liggen op mijn knutselkamer) zit een strook oranje met stippeltjes uit hetzelfde blokje. Hierop een laagje vellum dat aan de boven- en onderkant een geborduurd lijntje heeft gekregen. Tussen het oranje en groen van het bovenste vlak nog een reepje groen/wit gestreept papier. De blaadjes komen uit hetzelfde papier als de 2 stroken.

Met deze sketch heb ik nog een kaartje gemaakt. Maar die laat ik pas aan het eind van de challenge zien want deze dient als voorbeeldkaart voor een andere challenge.
Deze kaart laat ik ook meedoen aan de challenge van Knutsels en Kadootjes. Daar willen ze vallende blaadjes zien.

Vanavond hebben we in de Grote Kerk in Emmen een dubbelconcert. De muziekvereniging uit Odoorn en ons orkest (Erica uit Zuidlaren) verzorgen elk een deel van de avond. Hierdoor mis is de wedstrijd om de supercup die Donar vanavond in Groningen speelt. Helaas......maar  morgen begint de competitie en dan speelt Donar al weer thuis. Je snapt vast wel waar ik morgenavond te vinden ben!

6 opmerkingen:

  1. Heel apart een blauwe paddenstoel, past perfect bij het papier, je hebt de sketch mooi gebruikt.
    Veel plezier plezier vanavond én morgen,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke alternatieve herfstkaart! Veel plezier dit hele weekend.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf een blauwe paddenstoel. Ik heb allerlei kleuren gezien in het bos, dus ik zou je zo geloven als je vertelde er zo een gezien te hebben! Je kaart is echt heel leuk. Mooi papier met de paddenstoeltjes erop. En je sketch uitwerking is perfect! Dank je wel voor het meedoen bij de Egel en bij K&K.
    Ik hoop zo dat Matthijs over een half jaar weer net zo loopt als Dirk...fingers crossed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooie kaart leuk gedaan met die blauwe paddenstoel
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kaart Henriët!! Leuk om eens een blauwe paddestoel te maken. Hij lijkt wel giftig.
    En zo te lezen heb je een mooi maar druk weekend achter de rug. Heeft Donar gewonnen??
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie out of the box kaartje. Blauwe paddenstoelen ;-))
    Dank je wel voor je deelname bij K&K.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen