zondag 24 juni 2018

Speciaal voor jou

Al een poosje had ik een kaartje in mijn hoofd zitten en die heb ik vandaag gemaakt. Ik maakte hem voor de muziekjuf van onze blazersklas op school. Ze geeft iedere woensdag een uur les en de kinderen en ik genieten er iedere week weer van. Om haar te bedanken voor alles lessen krijgt ze de laatste les een bloemetje met een kaart. Dit is wat ik voor haar maakte:


Met zwart haakkatoen maakte ik 5 zwarte lijnen om een kaart van 11 x 11 cm voor de notenbalk. Tussen de lijnen hangt het nieuwe katje van Marianne Design. Ze hangt tussen de muzieknootjes. Achter deze kaart een stuk zwart papier en dit geheel op een witte, vierkante kaart.
Het tekstje er nog onder gestempeld en toen was de kaart klaar om mee te doen aan de challenge van Crazy for CAS.
En ik laat hem meedoen bij de dieren challenge van Suzan op Facebook. Als winnaar van haar vorige challenge mocht ik dit keer het thema bedenken.

Ze krijgt de kaart op 10 juli als we met onze blazersklas een concertje geven in het verzorgingshuis vlak bij onze school. Dat is ook meteen onze laatste "les" van dit schooljaar. En eigenlijk zou het voor deze groep kinderen dan stoppen......maar aangezien ze in april 2019 naar Italië mogen om daar mee te doen aan een internationaal muziekfestival voor blazersklassen gaan we na de vakantie gewoon weer door met repeteren.
Afgelopen vrijdag gaven we het grote jaarconcert van mijn blazersklas, de blazersklas van een andere school en de muziekvereniging (waar ik ook lid van ben). 's Middags hebben we eerst samen gerepeteerd en vanaf half 8 hebben we opgetreden. De blazersklassen speelden nummers alleen maar ook samen met het grote orkest. Wat een feest!


Hier zie je alle muzikanten bij elkaar. Rechts op het podium (met de rode mappen op de lessenaars) zie je mijn klas zitten. En als je goed kijkt zie je mij ook zitten: op de 5e rij met blauwe shawl om druk blazend op mijn bariton).

13 opmerkingen:

  1. Wouw dat is gaaf Henriét, zowel je prachtige kaart als het optreden van de blazersklas in het grote jaarconcert! Heel creatief dat je de notenbalk hebt gehaakt van katoen...wat een keigaaf kaartje voor de muziek juf!
    Groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk !!!!
    Mooie kaart heb je gemaakt !
    De muziekjuf zal er blij mee zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kaart!
    Dat zal ze leuk vinden.
    Is het gelukt met je analyses?
    Mijn rapporten zijn af en ik ga morgen ook verder aan de analyses en groepsplannen ;)
    Werkse de komende week!
    Groetjes, linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ik heb je ontdekt op de foto, wat leuk zo'n gezamenlijk optreden. Ik vind je kaart echt zo leuk, wat gaaf om het katje daarbij te gebruiken
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuke kaart voor de muziekjuf, geweldig hoe het katje aan de notenbalk hangt.
    Liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig leuke kaart Henriët. Heel leuk zoals die ondeugende poes tussen de notenbalk hangt. Zeker ook héél geschikt voor de gelegenheid :)
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schitterend kaartje Henriet!
    Mooie foto van het orkest.....ik heb je gezien hoor!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig kaartje heb je gemaakt! Heerlijk als het er op papier net zo uitkomt als je het in je hoofd had zitten! En wat een eer dat de blazers naar Italië mogen.
    Ik heb je klas en jou gespot! Gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw!!! Maar dit zier er wel even super grappig uit.
    Kei leuk!!! Kitty moet enorm haar best doen om niet van muziekstuk te vallen.
    Ik ken je persoonlijk niet, maar ik geloof wel dat ik je gespot heb op de foto ;o)

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schitterende kaart zeg, wat origineel die gehaakte lijnen . Hoe kom je er op. Leuk. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldig idee, dat van die notenbalk! Mijn kat kwam altijd bij me zitten als ik muziek speelde. Prachtige kaart! Bedankt voor je deelname bij Crazy for Cas!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Volgens mij heb ik je ontdekt op de foto! Leuk. Het kaartje voor de muziekjuf is trouwens enig. Geweldig zoals het poesje aan de notenbalk hangt. Gaaf ook dat je met dit kaartje meedoet aan de challenge bij Crazy for CAS, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schattig kaartje en leuk gedaan met de muziekbalk! Leuk dat je meedoet bij CfC! Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen