zaterdag 18 maart 2017

Daar komt de aap uit de.....eeeehhhh.....taart???

Vandaag eindelijk weer knutseltijd. Kost toch even veel tijd om me helemaal eigen te maken in groep 5/6 waar ik nu woensdag/donderdag/vrijdag voor sta. En deze week ook op maandagochtend gewerkt ivm ziekenhuisbezoek van mijn duo-collega.
Maar nu kan ik heerlijk genieten van 4 vrije dagen en dus veel knutseltijd.

Bij De Egel zien ze deze keer graag etenswaren op je kaart en ik besloot om iets te gaan doen met de taart van Marianne Design.
Als basis gebruikte ik een vierkante, witte kaart waarvan ik de hoekjes heb afgerond. Daarop blauw papier en daarop weer dp uit een Don en Daisy blokje (alweer van Marianne Design).
De rechthoekige stans is er weer 1 uit China. Op de blauwe rechthoek de taart en daaruit spring de ondeugende aap. In zijn ene hand houdt hij een banaan en in zijn andere hand de letterslinger.
Weet niet hoe dat bij jullie gaat maar tijdens het maken van deze kaart kreeg ik spontaan trek in een stukje taart.

Dan nog even mijn laatste haakprojectje. In opdracht van mijn schoonzus haakte ik 2 witte duiven. Haar zus is gisteren een geregistreerd partnerschap aangegaan met haar vriend (klink toch veel zakelijker dan trouwen maar komt uiteindelijk bijna op hetzelfde neer.....). De duifjes broeden samen een ei uit want in juli verwachten ze hun eerste kindje. Of het een jongetje of een meisje wordt weten we nog niet vandaar dat de vrouwtjesduif roze en blauwe bloemetjes in haar veren draagt.
Het "bruidspaar" was er blij mee. En daar doe ik het voor!

Voor iedereen een fijn weekend!!

11 opmerkingen:

  1. Haha die titel alleen al. Geweldig. En dan die kaart. Ook al zo leuk! Lekker bezig geweest weer! Knap dat je ook nog steeds aan het haken bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig kaartje en ook je haakwerkje is heel erg leuk Henriet!ik kan me voorstellen dat het niet altijd gemakkelijk is om gemengde klassen te doceren. Wij hebben ook een dochter een schoonzoon en een schoondochter die in het onderwijs zitten! Dus dan hoor je wel eens wat he!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Enig kaartje, met het grappige aapje, wat is ie leuk! En je gehaakte duifjes zijn schattig! En mijn rammelaartjes zijn van Stip en Haak, ze zijn zo dankbaar om te maken. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik krijg bij het kijken naar je kaartje al trek in taart! En dat terwijl ik vandaag al een stuk vlaai op heb ;-) Vrolijk kaartje! En je gehaakte duifjes zijn wel zoooo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Henriët,
    je hebt een leuke en lekkere kaart gemaakt met de leuke taart..
    ook je bruidspaartje is echt schattig..
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. vrolijke taart op je kaart, was een banaan niet genoeg voor deze aap? je duifjes zijn grappig, maar het ei wordt op deze manier wel koud . . .:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi kaartje Henriët wat een schattig aapje en die heeft vast wel zin in die lekkere taart ..ook het prachtig gehaakte stelletje is super leuk....KNAP gedaan!!!

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kaartje is prachtig en ook het stelletje duifjes is heel mooi! Je hebt de smaak goed te pakken. Geniet van je vrije dagen. Het is echt knutselweer.
    Lieve groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan me helemaal indenken dat je moet wennen aan de nieuwe groep en de nieuwe werkdagen. Ander ritme. Maar wel lekker dat je nu even 4 dagen achter elkaar vrij bent.
    Je kaart is ontzettend leuk! Origineel bedacht, de ap uit de taart,hihihi. Grappig.
    Dank je voor het meedoen bij ons van de Egel.
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele leuke, vrolijke verjaardagskaart en zo origineel! Geweldig je haakproject, mooi gedaan.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen