maandag 29 augustus 2022

Mixed Media Maandag voor de Liftchallenge

Bij de Liftchallenge is het de bedoeling dat je zelf een gestreepte achtergrond maakt voor je kaart. Dat mag met inkt, potloden, stiften, verf enz. Ik ging aan de slag met mijn Twinmarkers:


Op een oplegvel maakte ik strepen met 4 kleuren Twinmarkers en een liniaal. De donkerste strepen maakte ik steeds met de dikke kant van de markers. Met een postzegelstans maakte ik de hoek bovenaan de kaart. Hierop kwam de walrus van Craft Emotions. De tekst stempelde ik op een gespreept stukje dat ik van de onderkant had gesneden, draaide het een kwartslag en kleurde hem in met de lichtste blauw die ik heb gebruikt. Nog een paar blauwe sequins er bij en het geheel kon op een blauwe basiskaart.

Ik laat deze kaart ook meedoen bij Creaties Suzan op Facebook. Daar willen ze graag een zomer/strandkaart zien.

Vanmiddag ga ik naar Assen voor een onderzoek bij Lifelines. Dat is een breed gezondheidsonderzoek in Noord-Nederland. Vandaag wordt mijn bloeddruk gemeten, maken ze een hartfilmpje, kijken ze naar lengte en gewicht (oeps....... šŸ˜) en doen ze een geheugenonderzoek. Over 3 weken wordt bloedgeprikt en moet ik 24 uur urine verzamelen.

zondag 28 augustus 2022

Challenge 52 weeks to Christmas

Omdat het donderdag de laatste donderdag van augustus was kwam er bij 52 weeks to Christmas de maandelijkse challenge online. Het is de bedoeling dit keer iets te maken met 2 tinten blauw, 2 tinten bruin en wit. Ik maakte een kaartje met het beertje van MD. Dit keer werd het geen ijsbeer:

De bruine beer ligt lekker languit in de sneeuw. Deze sneeuw heb ik gemaakt met 2 gescheurde reepjes kaartkarton. De bomen zijn ook van MD. Hieronder zie je het kleurenpallet van de challenge.

Vandaag hebben we een lekker dagje niks thuis. We knutselen, lezen, zitten af en toe in het bubbelbad en gaan vanavond uit eten. Dan zit de vakantie er echt weer op. Manlief begint morgenavond met de eerste van 4 nachtdiensten en ik ga morgenochtend naar school om samen met mijn duo op te starten. 
's Middags en dinsdag ben ik dan nog vrij en woensdag begint het gewone leven dan weer.

zaterdag 27 augustus 2022

Uitdaging met GerJanne

Het is al weer de laatste zaterdag van augustus en dat betekent dat GerJanne  en ik vandaag onze maandelijkse uitdaging aan jullie laten zien:


Deze keer was ik aan de beurt om het onderwerp te bedenken. En in verband met de vakantie heb ik het niet te moeilijk gemaakt: maak een kaart met bloemen en/of planten in de hoofdrol. Ik mailde GerJanne deze opdracht al op 25 juli en schreef er bij dat ik die week al zou beginnen met mijn kaart. Nou.....dat werd hem dus niet en gisteren moest ik mijn kaart nog maken. Het is geen ingewikkelde kaart geworden maar wel een kaart vol met bloemen. Alle gebruikte bloemen en takjes zijn van MD. De banner en de stempel ook.

Ik laat deze kaart meedoen bij KIC. Ik voldoe aan het verticale rijtje bloemen-wit-parels.

Ik heb de volgende opdracht al weer van GerJanne gekregen en daar ga ik wel meteen mee aan de slag. Hij is erg leuk en ik had meteen een idee toen ik de mail las. Moet dus lukken!

Vandaag ben ik een dagje alleen. Manlief gaat de hele dag bridgen in Norg. Ik ga lekker wat in huis rommelen, knutselen en een stuk wandelen of fietsen. Lekker nog even genieten van de laatste vakantiedagen.

donderdag 25 augustus 2022

Marianne Design Challenge 299 en 52 Weeks to Christmas week 34

Vandaag combineer ik mijn voorbeeldkaart voor het Marianne Design Challenge blog met mijn wekelijkse kerstkaart voor 52 Weeks to Christmas. Bij Marianne Design willen we deze keer namelijk een slimline-kerstkaart zien:


Ik maakte een slimline kaart met 3 cirkels. In de middelste cirkel de nieuwe kerst-tekst van MD en aan weerzijden de goede, oude sneeuwman.

Gebruikte materialen:
LR0773: fijne kerst
PB7053: Pretty papers Bloc Berry Christmas
COL1413: sneeuwpop

De afgelopen weken hebben jullie misschien wel gemerkt dat ik iets minder actief was met bloggen dan normaal. Dat komt omdat ik met manlief en jongste zoon in Ierland vakantie aan het vieren was.
We vertrokken 6 augustus met het vliegtuig vanaf Schiphol naar Cork. Op Schiphol geen problemen gehad. Binnen een uur waren we vanuit de trein al voorbij de security waar we vervolgens 3 uur moesten wachten tot ons vliegtuig vertrok. De eerste 3 nachten logeerden we in een B&B in Clonakilty, daarna 2 nachten in een hotel in Dublin, vervolgens 3 nachten in een B&B in Westport, 3 nachten in Lisdoonvarna en tenslotte nog 3 nachten in Killarney.
We hebben maar 1 dag regen gehad en voor de rest prachtig weer. Voor Ierland echt uniek weer. Steeds rond de 26/27 graden en dat zijn ze daar niet gewend. En wat is Ierland mooi! De ene dag was nog mooier dan de andere. We hebben gewandeld, gefietst en auto gereden maar vooral volop genoten. Hieronder een kleine selectie van de vele foto's die ik heb gemaakt.





Vanaf maandag ben ik al weer druk bezig met het inrichten van mijn lokaal op school. Het komende schooljaar werk ik weer 3 dagen (wo/do/vr) in groep 5/6 met mijn oude vertrouwde duo collega. Het gaat vast en zeker een leuker en beter jaar worden dan het vorige schooljaar. Ik heb er weer zin in!

donderdag 18 augustus 2022

52 weeks to Christmas week 33

Vandaag een kaartje met een verhaal voor het blog van 52 weeks to Christmas:


Het verhaal achter deze kaart is het volgende: deze kaart gaat naar onze garage waar onze auto's in onderhoud zijn. Manlief noemt zijn auto al jaren liefkozen Stoffel en ooit haakte ik voor hem een schildpad die nog steeds voor in zijn auto zit. Als hij naar zijn werk rijdt heeft hij ook altijd hele gesprekken met Stoffel als ik hem moet geloven.
Bij onze garage is het ondertussen ook de normaalste zaak van de wereld als we bellen voor een beurt of de APK als we zeggen dat Stoffel toe is aan een beurt of de APK. Ondertussen heeft manlief al zijn 3e Stoffel en toen hij deze ophaalde bij de garage hadden zij op de achterkant van deze auto een sticker geplakt van Stoffel de schildpad uit de Fabeltjeskrant. Jullie snappen nu vast wel waarom deze kaart naar onze garage gaat.

maandag 15 augustus 2022

Mixed Media Maandag

Vandaag wel weer een mixed media projectje maar dit keer niet in zee-thema zoals de vorige keren. het is wel een zomers kaartje geworden:


Het was echt een free-style projectje. 3 kleuren inkt kiezen en dan maar zien wat het wordt. Van te voren nog geen idee met welke stempels ik aan de slag zou gaan. Rechtsboven zie je een gele bloem die ik  maakte met een stencil van DDBD. De gestanste honingraatjes zijn van MD en de krullerige stempel ook. De stempel met de honingraatjes is van All&Create. het is een deel van de stempel die op de cirkel is afgedrukt. De bijtjes zijn van een setje van de Action en de tekst is ook van DDBD.

Ik link deze kaart bij Mixed Media Lovers.

vrijdag 12 augustus 2022

Peter werd 60 jaar

Op het blog van GerJanne las ik op een goed moment dat haar man Peter 60 jaar zou worden. En ook al hebben Peter en ik elkaar nog nooit ontmoet, toch vond ik het leuk om een kaart voor hem te maken.


En het werd weer een kaart met die nieuwe auto van MD. Deze keer zit de panda achter het stuur. Hij heeft een ballon bij zich met de leeftijd van de jarige. En zoals jullie kunnen zien is de panda nog laat bij het pad. De lucht is al vol met sterren.
Ik laat deze kaart meedoen bij KIC (2e inzending) waar ze een vervoersmiddel vragen.

Ik beloofde jullie laatst dat ik foto's zou laten zien die ik met mijn nieuwe lens had gemaakt. Dit was de eerste (na 2 proefkiekjes van manlief) echte foto die ik er mee maakte:


Bij ons in het waterwingebied zitten er heel veel. Vorige week vlogen er hier wel 30 in een keer over. Wat een mooi gezicht. helaas heb ik daar geen foto's van. Nog wel een foto van de mooie lucht aan het eind van ons fietstochtje.