Gistermiddag tijdens het begin van de basketbalwedstrijd op tv heb ik de mallen van Dutch Doobadoo voor dit kaartje zitten knippen. Toen kon ik me nog op meer dan 1 ding concentreren. Het was niet zo'n geweldige wedstrijd. Er werd door beide ploegen slecht gespeeld. 10 minuten voor het eind stond het nog 66-66 dus toen werd het toch wel spannend.
De laatste paar minuten was er van knutselen geen sprake meer, eerder van nagelbijten. Uiteindelijk heeft Donar (mijn cluppie) gewonnen en zijn dus ook dit jaar weer de bekerwinnaar!
Na de wedstrijd heb ik het kaartje afgemaakt:
De mal geknipt uit kraft, creme en design papier. De haasjes uit licht bruin vilt en verder afgewerkt met papier. 2 paaseieren uitgeknipt en bewerkt met een embossingfolder. Vogeltje op het grootste ei en met de lettertang een tekst.
Deze gaat richting mijn vader en zijn vriendin. We zien elkaar niet tijdens de paasdagen maar ik wil ze toch een fijn weekend wensen.
Deze kaart doet mee aan de volgende challenges:
Knutsels en Kadootjes waar je stof of vilt moet gebruiken
Dutch Card Lovers waar ze een paascreatie willen zien
Scrap Cards Challenge Blog waar ze een paaskaart willen zien met een Dutch Doobadoo mal.
Vanmiddag heb ik weer een brei/haakbestelling afgeleverd:
Een kabelkussen in donkerbuin en een naamslinger voor een pasgeboren meisje. De letters zijn in de roze/oranje kleur van het geboortekaartje (niet heel goed te zien op de foto).
Nu ga ik weer aan de haak want ik heb nog 2 naamslingers in bestelling.
maandag 30 maart 2015
zondag 29 maart 2015
Lentekaartje in de herfst????
Pffff.....het lijkt wel herfst als je naar buiten kijkt. Regen en wind en dat terwijl de zomertijd nu echt is ingegaan. Niks aan dit vieze weer! Dan het zelf maar gezellig maken.
Bij de challenge van Cards2Create vragen ze een lentekaartje met een ingekleurde stempel. Stempeltjes heb ik wel maar inkleuren is niet echt mijn ding. Toch heb ik me er aan gewaagd met het volgende kaartje als resultaat:
Het stempeltje komt uit een tijdschrift dat ik vorig zomer in Schotland heb gekocht. Het lag al die tijd ongebruikt op mijn bureau. Ik heb het lieve haasje afgedrukt op kraft papier en ingekleurd met mijn dunnen Stabilo stiften. Op een vierkante kraft kaart plakte ik een fleurig bloemetjes papiertje (ook uit Schotland). Het stempeltje uitgestanst met een cirkelstans. Het boompje uit 2 kleuren groen, een hekje uit zilverkarton, 2 vogeltjes en 2 wolkjes en ik krijg zin in de lente. Jullie ook?
Deze kaart laat ik ook meedoen bij het Kaartjes Inspiratie Challenges blog waar ze een lente kaart willen zien.
Vanmiddag om half 4 zitten we met het hele gezin voor de tv. Donar (de basketballers uit Groningen) spelen vanmiddag in Zwolle de bekerwedstrijd tegen Den Bosch. Het wordt live uitgezonden via RTV Noord. Nu maar duimen dat ze winnen!
Als afsluiting nog iets leuks:
Met onderstaand kaartje ben ik winnaar geworden bij Knutsels en Kadootjes. Daar wordt een mens toch blij van ?!
Bij de challenge van Cards2Create vragen ze een lentekaartje met een ingekleurde stempel. Stempeltjes heb ik wel maar inkleuren is niet echt mijn ding. Toch heb ik me er aan gewaagd met het volgende kaartje als resultaat:
Het stempeltje komt uit een tijdschrift dat ik vorig zomer in Schotland heb gekocht. Het lag al die tijd ongebruikt op mijn bureau. Ik heb het lieve haasje afgedrukt op kraft papier en ingekleurd met mijn dunnen Stabilo stiften. Op een vierkante kraft kaart plakte ik een fleurig bloemetjes papiertje (ook uit Schotland). Het stempeltje uitgestanst met een cirkelstans. Het boompje uit 2 kleuren groen, een hekje uit zilverkarton, 2 vogeltjes en 2 wolkjes en ik krijg zin in de lente. Jullie ook?
Deze kaart laat ik ook meedoen bij het Kaartjes Inspiratie Challenges blog waar ze een lente kaart willen zien.
Vanmiddag om half 4 zitten we met het hele gezin voor de tv. Donar (de basketballers uit Groningen) spelen vanmiddag in Zwolle de bekerwedstrijd tegen Den Bosch. Het wordt live uitgezonden via RTV Noord. Nu maar duimen dat ze winnen!
Als afsluiting nog iets leuks:
Met onderstaand kaartje ben ik winnaar geworden bij Knutsels en Kadootjes. Daar wordt een mens toch blij van ?!
zaterdag 28 maart 2015
Eind goed al goed
Voor iedereen die gisteren mijn berichtje heeft gelezen het goede nieuws: zoonlief landde gisteren om 19.05 uur op Schiphol en was om 23.34 uur op het station in Assen. Met de bus van Schiphol naar Utrecht en daar met de trein via Zwolle naar Assen. Het duurde wat langer dan gepland maar ze zijn gelukkig weer thuis! In de auto de eerste verhalen al gehoord, de rest zal vandaag wel komen als hij wakker is.
Vanochtend moest jongste zoon al weer op tijd weggebracht worden voor een handboogschietwedstrijd. En aangezien manlief vroege dienst heeft was ik de gelukkige die er om 6 uur weer uit mocht om weer taxichauffeur te spelen. Weer thuisgekomen op de bank een poosje gelezen en toen maar weer lekker gaan knutselen.
Ik heb verschillende papiertjes van Studio Light gecombineerd met de "Oh happy day" afbeelding uit een blokje van My Minds Eye. Verder hempcord en foto hoekjes van de Hema gebruikt. De tekst met nietjes vastgezet en zo heb ik er weer een mannenkaart bij.
Deze kaart laat ik meedoen aan de volgende challenges:
Kaartjes Inspiratie Challenges blog waar je deze keer geen mallen mag gebruiken.
en
Cards en Scrap waar ze een mannenkaart willen zien.
Speciaal voor Ans nog een foto van de bovenkant van mijn keukenkast omdat ze steeds zo moet lachen om de achtergrond van mijn foto's.
Ik maak mijn foto's in de keuken. Ik zet ze dan bovenop de keukenkast omdat het licht daar zo goed is. En inderdaad staan ze dan voor de witte beschuitbus. Deze bussen heeft mijn opa tot aan zijn overlijden 2 jaar geleden gebruikt en zijn voor mij een dierbare herinnering.
Vanochtend moest jongste zoon al weer op tijd weggebracht worden voor een handboogschietwedstrijd. En aangezien manlief vroege dienst heeft was ik de gelukkige die er om 6 uur weer uit mocht om weer taxichauffeur te spelen. Weer thuisgekomen op de bank een poosje gelezen en toen maar weer lekker gaan knutselen.
Ik heb verschillende papiertjes van Studio Light gecombineerd met de "Oh happy day" afbeelding uit een blokje van My Minds Eye. Verder hempcord en foto hoekjes van de Hema gebruikt. De tekst met nietjes vastgezet en zo heb ik er weer een mannenkaart bij.
Deze kaart laat ik meedoen aan de volgende challenges:
Kaartjes Inspiratie Challenges blog waar je deze keer geen mallen mag gebruiken.
en
Cards en Scrap waar ze een mannenkaart willen zien.
Speciaal voor Ans nog een foto van de bovenkant van mijn keukenkast omdat ze steeds zo moet lachen om de achtergrond van mijn foto's.
Ik maak mijn foto's in de keuken. Ik zet ze dan bovenop de keukenkast omdat het licht daar zo goed is. En inderdaad staan ze dan voor de witte beschuitbus. Deze bussen heeft mijn opa tot aan zijn overlijden 2 jaar geleden gebruikt en zijn voor mij een dierbare herinnering.
vrijdag 27 maart 2015
Zwanger
Vanochtend druk geweest met van alles en nog wat en vanmiddag heerlijk zitten knutselen. Voor een collega heb ik een zwangerschapskaartje gemaakt. Ze is net zwanger van hun derde kindje. Toen ze zwanger was van de eerste was ze mijn duo collega. Nu werkt ze op een andere locatie maar dit goede nieuws is natuurlijk wel een kaartje waard.
Ik vind het konijntje van Marianne Design zo leuk dat ik deze heb gebruikt voor dit kaartje. Omdat ik niet weet of het een jongetje of een meisje wordt heb ik groene kleuren gebruikt.
Op de basiskaart zeegroen cardstok geplakt. Daarop design papier uit een blokje dat ik vorig zomer in Schotland kocht (Pipp's Garden Collection). Daarop het memo blaadje van Marianne Design en vervolgens het konijntje. De tekst gestempeld op zeegroen en voorzien van 2 piepkleine hartjes. Nog 2 ballonnen en het kaartje was klaar.
Dit kaartje laat ik meedoen aan de challenge bij Marianne Design waar ze een ton-sur-ton kaart willen zien en bij Creapaleis waar ze een zwangerschapskaart willen zien.
Ik zit de hele middag de websites van Schiphol en de NS al in de gaten te houden. Oudste zoon komt namelijk (waarschijnlijk) aan het begin van de avond terug van een weekje Londen met school. Maar of het allemaal loopt zoals gepland is door de stroomstoring in Noord-Holland nog maar de vraag. het laatste bericht van de NS is dat er geen treinen rijden rond Schiphol en men raadt mensen aan om hun reis van en naar Schiphol uit te stellen. Misschien dus straks maar met de auto die kant op.
Ik vind het konijntje van Marianne Design zo leuk dat ik deze heb gebruikt voor dit kaartje. Omdat ik niet weet of het een jongetje of een meisje wordt heb ik groene kleuren gebruikt.
Op de basiskaart zeegroen cardstok geplakt. Daarop design papier uit een blokje dat ik vorig zomer in Schotland kocht (Pipp's Garden Collection). Daarop het memo blaadje van Marianne Design en vervolgens het konijntje. De tekst gestempeld op zeegroen en voorzien van 2 piepkleine hartjes. Nog 2 ballonnen en het kaartje was klaar.
Dit kaartje laat ik meedoen aan de challenge bij Marianne Design waar ze een ton-sur-ton kaart willen zien en bij Creapaleis waar ze een zwangerschapskaart willen zien.
Ik zit de hele middag de websites van Schiphol en de NS al in de gaten te houden. Oudste zoon komt namelijk (waarschijnlijk) aan het begin van de avond terug van een weekje Londen met school. Maar of het allemaal loopt zoals gepland is door de stroomstoring in Noord-Holland nog maar de vraag. het laatste bericht van de NS is dat er geen treinen rijden rond Schiphol en men raadt mensen aan om hun reis van en naar Schiphol uit te stellen. Misschien dus straks maar met de auto die kant op.
zondag 22 maart 2015
Knalroze (op verzoek)
Voor een meisje dat binnenkort 5 jaar wordt kreeg ik het verzoek een knalroze kaart te maken.
Nou....dat is gelukt!
Als achtergrond een witte kaart gebruikt. Daarop knalroze papier dat ik bewerkt heb met een embossingfolder. Een witte strook met daarop knalroze letters en verder nog 3 ballonnen in lekkere felle kleurtjes.
Voor dit kaartje heb ik de schets van Dutch Card Lovers gebruikt.
De opdrachtgever was tevreden over dit kaartje.....zelf weet ik het niet helemaal.
Nu nog even lekker buiten in de zitkuil een kopje thee drinken. Daar is het in de zon en uit de wind prima zitten voor een uurtje.
Nou....dat is gelukt!
Als achtergrond een witte kaart gebruikt. Daarop knalroze papier dat ik bewerkt heb met een embossingfolder. Een witte strook met daarop knalroze letters en verder nog 3 ballonnen in lekkere felle kleurtjes.
Voor dit kaartje heb ik de schets van Dutch Card Lovers gebruikt.
De opdrachtgever was tevreden over dit kaartje.....zelf weet ik het niet helemaal.
Nu nog even lekker buiten in de zitkuil een kopje thee drinken. Daar is het in de zon en uit de wind prima zitten voor een uurtje.
zaterdag 21 maart 2015
Etagere
Marleen van het blog Handmade by Marleen had in oktober al een hele mooie etagere op haar blog staan. Ik was op slag verliefd!
Begin dat jaar stond er weer een berichtje op haar blog dat deze etagere in de Hobby Handig zou komen te staan. Die heb ik gekocht en vandaag heb ik ook een etagere gemaakt:
Heerlijk bezig geweest met bedenken, snijden, embossen en plakken. Ik ben er zelf super tevreden mee. Ik geef hem Goede vrijdag aan mijn schoonzusje waar we dan een klaverjasmarathon gaan houden. Met 6 personen van half 10 's ochtends tot 10 uur 's avonds klaverjassen. Dat hebben we 30 december ook gedaan en dat was super gezellig.
Ik laat deze etagere meedoen bij het blog van AnMaCreatief waar het thema voorjaar/lente/pasen is en bij De Egel waar het thema dieren is.
Vanavond gaan we naar de toneeluitvoering van de toneelclub waar manlief en ik jaren geleden lid van waren. Eens zien wat voor moois ze vanavond op de planken brengen.
Morgen een home alone dag. Dat betekent wat schoolwerk (het cultuurplan voor mijn ICC-cursus afronden) en verder lekker knutselen. Tot morgen!
Begin dat jaar stond er weer een berichtje op haar blog dat deze etagere in de Hobby Handig zou komen te staan. Die heb ik gekocht en vandaag heb ik ook een etagere gemaakt:
Heerlijk bezig geweest met bedenken, snijden, embossen en plakken. Ik ben er zelf super tevreden mee. Ik geef hem Goede vrijdag aan mijn schoonzusje waar we dan een klaverjasmarathon gaan houden. Met 6 personen van half 10 's ochtends tot 10 uur 's avonds klaverjassen. Dat hebben we 30 december ook gedaan en dat was super gezellig.
Ik laat deze etagere meedoen bij het blog van AnMaCreatief waar het thema voorjaar/lente/pasen is en bij De Egel waar het thema dieren is.
Vanavond gaan we naar de toneeluitvoering van de toneelclub waar manlief en ik jaren geleden lid van waren. Eens zien wat voor moois ze vanavond op de planken brengen.
Morgen een home alone dag. Dat betekent wat schoolwerk (het cultuurplan voor mijn ICC-cursus afronden) en verder lekker knutselen. Tot morgen!
woensdag 18 maart 2015
Dutch Doobadoo
Regelmatig zag ik op verschillende blogs en op facebook producten van Dutch Doobadoo langs komen. Ik kende het merk dus alleen van horen zeggen. Tot ik zaterdag op de markt in Sappemeer was bij het knutselkraampje waar ik vaste klant ben en daar zag ik een mal van Dutch Doobadoo liggen. Omdat ik toch wel nieuwsgierig was heb ik deze aangeschaft.
Vanavond ben ik daar mee aan het werk gegaan en heb dit er mee gemaakt:
Vanavond ben ik daar mee aan het werk gegaan en heb dit er mee gemaakt:
Met de mal de vorm in 3 verschillende maten getekend. De grootste op kraft, de middelste op wit linnen papier en de kleinste op design papier van Studio Ligt.
Daarop een printje van een Me to you beertje met achter het printje een honingraatje uit kraft. Achter het printje zit een label met daaromheen een strook waar je geld onder kunt schuiven. Een vogeltje komt nog even een kijkje nemen.
Hier zie je de label iets beter.
Deze kaart laat ik meedoen met de challenge bij De Egel waar het thema "dieren" is.
Nu nog even verder haken aan mijn nieuwste haakproject. Ik hoop jullie binnenkort het resultaat te kunnen laten zien!
Abonneren op:
Posts (Atom)










