dinsdag 27 februari 2018

Thank you

Alweer een klusdag achter de rug. Vandaag heeft de slaapkamer van oudste zoon weer een mooi wit kleurtje op de wanden gekregen. Oudste zoon begon aan de ene kant en ik aan de andere. Heel gezellig en in een paar uurtjes waren we klaar.

En na het verven heb ik nog even een kaartje gemaakt om mijn vader te bedanken voor zijn hulp bij het behangen gisteren:


De tekst stempel komt van de Action en ik wist meteen dat ik deze wilde gebruiken. Ik heb het witte vierkant expres iets schuin op de postzegelstans geplakt om het iets speelser te maken. Het design papier komt ook allemaal uit een blokje van de Action. Onderaan nog een multo-map randje gestanst.
De sketch van Tuesday Morning Sketches kwam precies op het goede moment.


Hieronder zie je de kaart in de mand die ik voor mijn vader maakte. Hierin zitten allemaal dingen die hij lekker vindt: chocolade, zure haring, droge worst , nougat, salmiak snoepjes, Wilhelminapepermunt en natuurlijk Brinta (zijn dagelijkse ontbijt). En nog een paasbanketstaaf om met zijn vriendin te delen. Als ik vanavond naar hem toe ga voor ons wekelijkse sauna avondje (inclusief een duik tussen de ijsschotsen in zijn zwembad) neem ik deze mand mee. Heeft hij wel verdiend!



maandag 26 februari 2018

Giraffe in de lift

Bij het typen van de titel van deze post moest ik wel even lachen. Giraffe in de lift........ik zie het al voor me. Moet hij zijn lange nek helemaal opvouwen anders past het niet :-)
Maar jullie snappen vast wel dat ik deze keer een kaartje post voor de Lift Challenge. Daar vragen ze om een stempel herhaald te gebruiken en dat deed ik met een giraffe stempel.



Ik stempelde de girafjes kris kras op de achtergrond die ik matte op groen karton. De gestempelde girafjes kregen bruine vlekjes met stift. De giraffe van Marianne Design plaatste ik in de polaroid stans en daar stempelde ik ook te tekst op. De beide stempels bestelde ik een poosje terug al in China en kwamen nu mooi van pas.

Vanochtend al vroeg opgestaan maar dat bleek achteraf niet helemaal nodig want al voor 8 uur had ik al telefoon dat ze niet kwamen om de spouwmuur te isoleren. Het was te koud.
Mijn vader vond het gelukkig niet te koud om te behangen en dus begonnen we daar om 9 uur wel gewoon mee. De muur in onze slaapkamer heb ik jaren geleden in banen wit en donkerblauw geverfd omdat onze kamer toen een zee-thema had. De meeste zee-frutsels zijn ondertussen verdwenen maar de strepen nog niet. Oververven was een optie.....maar krijg je het dan mooi egaal in de nieuwe kleur?


Daarom viel mijn keus op behangen. Nog even gevreesd dat je de banen door het behang heen zou zien maar dat is gelukkig niet zo.
Dit is het resultaat van een ochtendje behangen met mijn vader: 


En hier een close-up van het behang.

De kamer ziet er meteen heel anders uit. Veel groter voor mijn gevoel. Ik vind de muur alleen nog wat kaal maar heb besloten het eerst zo te laten. Ik hoop komende zomer in Amerika mooie foto's te maken en daar een uitvergroting van boven ons bed te hangen. Duurt nog even maar dan heb je ook een mooie herinnering.
Morgen verder met het verven van de slaapkamer van oudste zoon.

Fijne avond!

zondag 25 februari 2018

Woef

Daar ben ik voor de tweede keer vandaag. Dat komt omdat ik anders niet meer mee kan doen met de challenge van Tuesday Morning Sketches. Hun sketch zocht ik uit om een mannenkaart voor het blog van Marianne Design te maken.


De basis is een witte, vierkante kaart en daarop dp met streepjes. Een lichtblauwe cirkel gemat op kurk en hieronder een strook lichtblauw papier. De teckel vrij eenvoudig gehouden met alleen een mooie das om. De letters aan 1 kant van de cirkel geplakt in plaats van bloemen zoals op de sketch.



Ik heb de volgende materialen van Marianne Design gebruikt:
Col1411: teckel
Col1397: charming Alfabet
PK9121: papierblok Shabby Chic (streepjes en lichtblauw)
PK9126: papierblok Made in Holland (sjaal teckel)

Het cachen ging vanmiddag niet door. Vlak voor we zouden vertrekken kregen we onverwacht bezoek. Ook gezellig!
Nu lekker op de bank met oudste zoon. Manlief is vertrokken voor de nachtdienst......nou ja.....hij werkt van 22.00 - 00.00 uur omdat hij op therapeutische basis werkt.
Ik wacht niet op hem want om 8 uur komen ze hier de spouwmuren isoleren en om 9 uur is mijn vader hier om te helpen met het behangen van onze slaapkamer. Het begin van onze klus-vakantie.

Be the best version of you

Vandaag ben ik er weer met een CAS kaartje voor het blog van  CAS(E) this Sketch!
En hoe simpel hun sketch deze keer ook lijkt, zo moeilijk vond ik hem dit keer om te maken.


Ik wilde graag deze tekst stempel gebruiken (uit de handlettering serie van de Action. Ik heb ze vrijdag eindelijk op de kop kunnen tikken). En na een rode cirkel, een rode achtergrond en verschillende combinaties alle losse onderdelen is het dit geworden.
De tekst gestempeld met versamark en daarna met wit embossingpoeder en de heattool bewerkt. De rode pijl springt er mooi uit.

Vanmiddag nog weer even genieten van het mooie (koude) weer. Dus dat wordt weer caches zoeken met manlief.
Fijne zondag voor jullie allemaal!

zaterdag 24 februari 2018

Alweer BOE

Vandaag laat ik jullie alweer een kaartje met de koe van Marianne Design zien. Aan deze kaart begon ik meteen nadat ik de vorige af had en toen wist ik nog niet dat ik met die kaart zou gaan winnen bij Sketch Saturday. Dat was een leuke verrassing toen ik vanochtend op mijn blog keek.
Die koeienkaart is op zijn bestemming aangekomen. Een andere bestemming dan ik in eerste instantie in gedachten had. Jongste zoon belde namelijk dinsdagavond dat hij met griep in bed lag. Het kaartje ging dus zijn kant op. En waarom een koeienkaart voor een 20 jarige knul zullen jullie je misschien afvragen? Nou.......dat zit zo: jongste zoon en ik hebben een soort woordgrapje met elkaar.
1. "Boe"
2. "Schrik"
1. "Schrok je?"
2. "Ja, want jij zei Boe."
1. "Schrik"
2. "Schrok je?"
enz, enz, enz. Zo kunnen we tijden doorgaan met ons tweetjes en dus was deze kaart wel aan jongste zoon besteed. Kreeg gisteren al een lief appje waarin hij heel enthousiast bedankte voor de kaart.

Maar nu over naar de koeienkaart van vandaag. Deze maakte ik voor ons nichtje Annemijn. Deze kleine spring in het veld ik gek op de koeien die bij opa (mijn vader) in de wei lopen. Vandaag dus ook een verjaardagskaart met koeien voor haar.
Dit is de voorkant van de kaart als hij dicht is. Onder de wikkel met haar naam zit een klein grapje verstopt.

De voorkant zonder de wikkel en hier zie je wat er onder de wikkel verstopt zit: BOE

En dit is de binnenkant van de kaart. Een koe in spiegelbeeld gemaakt zodat ze naar elkaar kijken. Op de linker tag een kalender met haar verjaardag gemaakt en op de andere komt t.z.t een verjaardagswens van ons te staan.

Deze kaart doe mee bij De Egel waar het thema "Three of a kind" is (3 koeien dus) en op facebook bij Be Challenged. Daar komt het leuke patroontje van deze kaart vandaan.

Het toeval wil dat ik ook koeien aan het haken ben.
3 van deze koeien heb ik in bestelling. 2 zijn er klaar en de derde wil ik deze (vakantie) week in elkaar maken.

Nu duik ik de keuken in. Stamppot boerenkool maken. Maar niet op de traditionele manier maar roerbakken met ui, paprika en knoflook. Eet smakelijk voor straks!


donderdag 22 februari 2018

52 weeks to Christmas - week 8

Vandaag is al weer de laatste donderdag van februari. En dat betekent al weer kerstkaart nummer 8 vandaag.
Ook vandaag heb ik voor de wekelijkse kaart van 52 weeks to Christmas weer een schets gebruikt. Deze keer werd het die van CAS(E) this Sketch!
Het papier met de hertjes komt uit een blokje van de Action en ik vond daar het hertje van Marianne Design goed bij passen. Op de banner dezelfde embossing als op mijn kaartje van vorige week. Ik vind dat een echt kerstpatroontje. Verder gebruik gemaakt van kraft omdat dat zo goed bij het hertje past.

Nu nog 2 dagen aan het werk en dan vakantie. Die is al weer behoorlijk vol gepland met van alles en nog wat. Onze slaapkamer krijgt een behangetje, de kamer van oudste zoon moet gesausd worden en natuurlijk staan er al weer afspraakjes met vriendinnen gepland. Ik heb er zin in!

zaterdag 17 februari 2018

BOE

Na een vermoeiend ochtendje oppassen op een zeer ondernemende 2 jarige dame heb ik vanmiddag heerlijk zitten knutselen. Ik had het echt even nodig om bij te tanken van de ochtend. Kun je toch wel merken dat je dat niet meer gewend bent met zo'n kleintje. Maar toch geniet ik er wel altijd van!

Nu mijn kaartje. Die maakte ik met de sketch van Sketch Saturday. En met de sketch en het papier dat nog op mijn tafel lag was het idee snel geboren:
Zoals je ziet heb ik de sketch gedraaid. Het zwart/witte papier bracht me op het idee van de koe en wat kun je dan beter met de 3 hokjes doen dan de letters BOE er in zetten. Deze kaart gaat in de voorraaddoos. En ik denk dat ik wel al weet naar wie die in de loop van het jaar gaat. Maar dat blijft nu nog even een verrassing.

Morgen gaan manlief en ik weer geocachen. Dat is een poos geleden. Maar de revalidatie verloopt goed. Zo goed zelfs dat hij vanaf maandag weer 2 uur per dag mag gaan werken.