Na een drukke week vol met leuke dingen was er vanmiddag tijd om te knutselen. Ik maakte een tipi-kaart naar het voorbeeld van De Egel:
Bij ons in de straat is gisteren een meisje geboren en straks doe ik dit kaartje in de bus.
Ik heb het dp gemat op kraft en dit op de vierkanten geplakt waaruit de kaart is opgebouwd.
2 hartencirkels uit kraft waarop ik de olifant en de ezel heb gestempeld met Versamark en met witte embossingpoeder heb bewerkt aan 2 kanten en in het midden een 3 dubbele fishtale en de naam van de kleine.
Deze kaart doet ook mee met de challenge van Marianne Design waar ze jonge dieren op je kaart willen zien.
Gebruikte materialen:
EC0169: Eline's zebra
EC0168: Eline's olifant
EC0165: Hello Baby!
PB7054: papierblok craft dates
Straks samen met mijn vader naar Groningen om Donar weer aan te moedigen in een competitie wedstrijd. Woensdag hebben ze in de halve finale van de Europacup met 10 punten verschil verloren van Venetië. Komende donderdag moeten ze dus met 11 punten verschil winnen om naar de finale te gaan. Ook dan ben ik weer van de partij!
Fijne avond en morgen genieten van het beloofde mooie weer!
zaterdag 14 april 2018
donderdag 12 april 2018
52 weeks to Christmas - week 15
Beter laat dan nooit.......hier ben ik dan toch nog met een kerstkaart. Vanochtend helemaal vergeten te posten.
Deze keer eens geen vierkante kaart maar een langwerpige. Ik heb een strook van de voorkant afgesneden en van zowel de voor- als de achterkant de hoeken afgerond.
Verder de kaart opgebouwd met cirkels n.a.v de schets van Anreda waarbij ik voor de grootste cirkel de klok heb gebruikt. Het papier komt weer uit mijn favoriete blokje met kerstpapier van dit moment.
En natuurlijk stuur ik hem ook weer in als wekelijkse kerstkaart bij 52 weeks to Christmas.
Morgen gaat bij mij de wekker al om 6 uur. Om 7 uur haal ik een collega op en dan gaan we samen naar Nieuwegein voor een studiedag van Spencer Kagan over het brein en coöperatief leren. En aangezien wij op school volop bezig zijn met breinvriendelijk leren lijkt mij dit erg interessant.
Komend weekend lekker niks, dus veel tijd om kaartjes te maken!
Deze keer eens geen vierkante kaart maar een langwerpige. Ik heb een strook van de voorkant afgesneden en van zowel de voor- als de achterkant de hoeken afgerond.
Verder de kaart opgebouwd met cirkels n.a.v de schets van Anreda waarbij ik voor de grootste cirkel de klok heb gebruikt. Het papier komt weer uit mijn favoriete blokje met kerstpapier van dit moment.
En natuurlijk stuur ik hem ook weer in als wekelijkse kerstkaart bij 52 weeks to Christmas.
Morgen gaat bij mij de wekker al om 6 uur. Om 7 uur haal ik een collega op en dan gaan we samen naar Nieuwegein voor een studiedag van Spencer Kagan over het brein en coöperatief leren. En aangezien wij op school volop bezig zijn met breinvriendelijk leren lijkt mij dit erg interessant.
Komend weekend lekker niks, dus veel tijd om kaartjes te maken!
vrijdag 6 april 2018
Weekend!
Altijd leuk als je op het werk een mailtje krijgt met de mededeling dat je pakketje is bezorgd. Dan weet je dus dat er iets moois op je ligt te wachten als je thuis komt.
Na de heerlijke pannenkoeken gebakken door jongste zoon ( die is een paar dagen thuis uit Maastricht) ben ik meteen gaan knutselen:
De mooie papiertjes uit het blok Celebrations van Marianne Design passen mooi bij het prachtige weer van vandaag. Echt iets om blij van te worden! En die Happy Hippo is toch helemaal niet te weerstaan!
Deze kaart laat ik meedoen met de challenge van Marianne Design Kreadivas (mijn 5e inzending).
Morgen als manlief wakker is na zijn nachtdienst vertrekken we naar Haaksbergen. Daar ligt een geocache-route die we op de fiets gaan doen. We hebben een leuke B&B geboekt waar we kunnen overnachten. Het weer belooft prachtig te worden dus mij hoor je niet klagen.
Fijn weekend allemaal!
Na de heerlijke pannenkoeken gebakken door jongste zoon ( die is een paar dagen thuis uit Maastricht) ben ik meteen gaan knutselen:
De mooie papiertjes uit het blok Celebrations van Marianne Design passen mooi bij het prachtige weer van vandaag. Echt iets om blij van te worden! En die Happy Hippo is toch helemaal niet te weerstaan!
Deze kaart laat ik meedoen met de challenge van Marianne Design Kreadivas (mijn 5e inzending).
Morgen als manlief wakker is na zijn nachtdienst vertrekken we naar Haaksbergen. Daar ligt een geocache-route die we op de fiets gaan doen. We hebben een leuke B&B geboekt waar we kunnen overnachten. Het weer belooft prachtig te worden dus mij hoor je niet klagen.
Fijn weekend allemaal!
donderdag 5 april 2018
52 weeks to Christmas - week 14
En toen was het al weer april! Wat gaat het toch snel......
Deze week ben ik er weer met mijn wekelijkse kerstkaart voor het blog van 52 weeks to Christmas. De kaart die ik maakte doet ook meteen mee met hun maandelijkse challenge. Ze vragen daar een kerstboom op je kaart.
Ik gebruikte weer het mooie zwarte en witte papier met sterretjes. Het is zo leuk om daar mee te werken maar helaas komt er bijna een eind aan de voorraad.
Ik sneed van de voorkant van een vierkante kaart een stukje af. De hoeken van zowel de voor- als de achterkant rondde ik af. Uit gouden glitterpapier stanste ik een mooie cirkel met sterren en daarin kwam de kerstboom. De cirkel plakte ik half op de voorkant. Daarna nog een 3 dubbele fishtail waarvan de bovenste met tekst.
Nu snel door naar school. Mijn LIO-stagiaire meldde zich net ziek. Nu moet ik vandaag dus zelf voor de klas. Dat vind ik niet er maar gisteren niets voorbereid dus dat moet nu even gebeuren. En al die andere dingen die voor vandaag gepland stonden moeten dus ook even tussendoor.....
Deze week ben ik er weer met mijn wekelijkse kerstkaart voor het blog van 52 weeks to Christmas. De kaart die ik maakte doet ook meteen mee met hun maandelijkse challenge. Ze vragen daar een kerstboom op je kaart.
Ik gebruikte weer het mooie zwarte en witte papier met sterretjes. Het is zo leuk om daar mee te werken maar helaas komt er bijna een eind aan de voorraad.
Ik sneed van de voorkant van een vierkante kaart een stukje af. De hoeken van zowel de voor- als de achterkant rondde ik af. Uit gouden glitterpapier stanste ik een mooie cirkel met sterren en daarin kwam de kerstboom. De cirkel plakte ik half op de voorkant. Daarna nog een 3 dubbele fishtail waarvan de bovenste met tekst.
Nu snel door naar school. Mijn LIO-stagiaire meldde zich net ziek. Nu moet ik vandaag dus zelf voor de klas. Dat vind ik niet er maar gisteren niets voorbereid dus dat moet nu even gebeuren. En al die andere dingen die voor vandaag gepland stonden moeten dus ook even tussendoor.....
maandag 2 april 2018
Kikker
Toen ik de opdracht kreeg als gastdesigner van Knutsels en Kadootjes maakte ik 2 kaartjes met een kikker. De ene is te zien op hun blog en de andere laat ik vandaag hier zien:
Dit was de kaart waar ik het minst tevreden over was. En nu ik hem aan het plaatsen ben heb ik ineens door waarom. Ik had het papier met de druppels niet door moeten laten lopen achter de bloemencirkel maar had een cirkel uit het dp moet snijden.
Maar al met al vind ik het toch wel een mooi geheel geworden.
Vanmiddag was er weer een wedstrijd van Donar. Helaas hebben ze verloren van Den Bosch. Dat maken we niet zo heel vaak mee in Groningen dit seizoen. Volgende keer beter zullen we maar zeggen.
Hebben jullie dat ook dat je na zo'n lang weekend helemaal uit je ritme bent? Ik moet me er zelf echt even van overtuigen dat ik morgen weer moet werken. Daar heb ik anders nooit last van op maandagavond.....
Dit was de kaart waar ik het minst tevreden over was. En nu ik hem aan het plaatsen ben heb ik ineens door waarom. Ik had het papier met de druppels niet door moeten laten lopen achter de bloemencirkel maar had een cirkel uit het dp moet snijden.
Maar al met al vind ik het toch wel een mooi geheel geworden.
Vanmiddag was er weer een wedstrijd van Donar. Helaas hebben ze verloren van Den Bosch. Dat maken we niet zo heel vaak mee in Groningen dit seizoen. Volgende keer beter zullen we maar zeggen.
Hebben jullie dat ook dat je na zo'n lang weekend helemaal uit je ritme bent? Ik moet me er zelf echt even van overtuigen dat ik morgen weer moet werken. Daar heb ik anders nooit last van op maandagavond.....
zondag 1 april 2018
Welkom kleintje
Daar ben ik dan nog een keer vandaag. Ik maakte nog een kaartje voor het blog van Tuesday Morning Sketches en omdat die vandaag sluit wilde ik niet wachten met posten tot morgen.
Ik ben weer aan de slag gegaan met het Crafty Patterns blokje van Marianne Design. Normaal laat ik nieuwe blokjes heel lang liggen maar deze is zo leuk dat ik hem maar blijf pakken. Moet er denk ik nog maar 1 bij gaan kopen.
Ik heb de mooie papiertjes uit het blokje gemat op kraft. In het midden een cirkelstans met hartjes gebruikt. Daarop heb ik de zebra gestempeld met versamark en bewerkt met embossingpoeder. Nog een 3 dubbele fish-tail en bakerstwine toegevoegd. Ik ben er weer erg blij mee!
Vanmiddag met manlief naar de Handelsfabriek geweest. Erg leuk om daar rond te neuzen. Heel veel vintage spulletjes.
Ik ben weer aan de slag gegaan met het Crafty Patterns blokje van Marianne Design. Normaal laat ik nieuwe blokjes heel lang liggen maar deze is zo leuk dat ik hem maar blijf pakken. Moet er denk ik nog maar 1 bij gaan kopen.
Ik heb de mooie papiertjes uit het blokje gemat op kraft. In het midden een cirkelstans met hartjes gebruikt. Daarop heb ik de zebra gestempeld met versamark en bewerkt met embossingpoeder. Nog een 3 dubbele fish-tail en bakerstwine toegevoegd. Ik ben er weer erg blij mee!
Vanmiddag met manlief naar de Handelsfabriek geweest. Erg leuk om daar rond te neuzen. Heel veel vintage spulletjes.
Dit is de lamp die ik heb gewonnen. Komt op onze slaapkamer te hangen.
Deze 2 vazen kocht ik van de gewonnen kado-bon.
Ik heb er nog een hele mooie ladenkast gezien waar ik helemaal weg van ben. Maar ja.....waar laat je die dan weer.....
Manlief keek zijn ogen uit. Er stonden stalen bakken waar ze op zijn vorige werk gereedschap en zo in bewaarden. Werden hier verkocht voor 39 euro per bak. Toen dat bedrijf 15 jaar geleden failliet ging en manlief alles op heeft geruimd heeft hij heel veel van die bakken in de container gegooid. We hadden er beter een handeltje van kunnen maken ;-)
Vrolijk Pasen
Eieren zoeken, paasontbijt of paasbrunch?? Of zoals ik lekker vroeg aan het knutselen gegaan vandaag? Geniet van de paasdagen!
Ik was vanochtend weer eens vroeg wakker en ben toen lekker aan het knutselen gegaan. Ik maakte een kaartje met de eend van Marianne Design. Daar heb ik nog bijna niets mee gedaan en dus vond ik het tijd om die eens te gebruiken. Ik maakte er dit keer een Paas/lente kaartje mee:
Ik gebruikte de sketch van CAS(E) this Sketch! en gebruikte papiertjes uit het blok Crafty Patterns van Marianne Design
Deze kaart laat ik ook meedoen bij:
CAS on Sunday waar ze een paaskaart willen zien
Webshop AnMaCreatief: voorjaar/lente/pasen
Marianne Design Kreadivas: alles mag (mijn vierde inzending)
Do-Al(l) Kreatives waar ze pastelkleurtjes willen zien
Vanmiddag gaan manlief en ik naar "de Handelsfabriek" in Tolbert. Daar verkopen ze vintage woonaccessoires. Ik heb met een winactie van het Dagblad van het Noorden een lamp en een tegoedbon gewonnen. Dat komt heel goed uit want we waren al op zoek naar een nieuwe lamp voor boven de eettafel en op onze slaapkamer. Ik laat jullie later zien wat ik heb gewonnen/gekocht.
Ik was vanochtend weer eens vroeg wakker en ben toen lekker aan het knutselen gegaan. Ik maakte een kaartje met de eend van Marianne Design. Daar heb ik nog bijna niets mee gedaan en dus vond ik het tijd om die eens te gebruiken. Ik maakte er dit keer een Paas/lente kaartje mee:
Ik gebruikte de sketch van CAS(E) this Sketch! en gebruikte papiertjes uit het blok Crafty Patterns van Marianne Design
Deze kaart laat ik ook meedoen bij:
CAS on Sunday waar ze een paaskaart willen zien
Webshop AnMaCreatief: voorjaar/lente/pasen
Marianne Design Kreadivas: alles mag (mijn vierde inzending)
Do-Al(l) Kreatives waar ze pastelkleurtjes willen zien
Vanmiddag gaan manlief en ik naar "de Handelsfabriek" in Tolbert. Daar verkopen ze vintage woonaccessoires. Ik heb met een winactie van het Dagblad van het Noorden een lamp en een tegoedbon gewonnen. Dat komt heel goed uit want we waren al op zoek naar een nieuwe lamp voor boven de eettafel en op onze slaapkamer. Ik laat jullie later zien wat ik heb gewonnen/gekocht.
Abonneren op:
Posts (Atom)










