zaterdag 17 juni 2017

Zomerkoninkjes

Vandaag laat ik jullie een kaartje zien dat ik maakte met een stempelsetje van de Action. De aardbeien in de tuin inspireerden mij tot onderstaand kaartje:
Linksboven stempelde ik eerste de tak met aardbeien en kleurde ze daarna in met mijn waterpenseel. Ik las ergens de tip om de inkt op te nemen van een acrylblokje. Werkt inderdaad prima!
De tekst stempelde ik op een strookje gescheurd kraft dat ik schuin op de kaart plakte. De toevoeging "met sproetjes" komt uit een setje van Marianne Design maar vond ik hier wel leuk bij passen.
De aardbei rechts knipte ik na het kleuren uit en heb ik verhoogd opgeplakt. Ook stempelde ik nog 3 aardbeien-blaadjes op de kaart.
Het geheel plakte ik op een rode kaart.

Deze kaart laat ik meedoen bij Do-Al(l) Kreatives waar het thema "Sommeranfang" (of wel "het begin van de zomer") is.

Gisteravond heb ik met mijn klas een concert gegeven. Dat zit zo: al sinds het begin van dit schooljaar leren de kinderen van mijn groep 5/6 een instrument bespelen. Dwarsfluit, klarinet, saxofoon, trompet, trombone, hoorn en juf speelt bariton :-) 
Gisteravond gaven we samen met de blaasklas van een andere basisschool uit ons dorp en de muziekvereniging een concert. Wat een super ervaring. En wat ben ik trots op mijn kids! Na nog maar 30 weken les speelden ze met elkaar de sterren van de hemel!
Hier zie je een overzichtje van de uitverkochte kerk. Mijn klas zit links van het podium.

Fijn (knutsel) weekend allemaal!

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke zomerse kaart! Met zomerkoninkjes erop, heerlijk! Leuk tekst ook!
    Dank je voor het meedoen bij Do-al(l) Kreatives.
    Wat leuk dat concert! En snap dat je helemaal trots was op je kinderen!
    Fijne zondag!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele leuke zomerse kaart, krijg je trek van in aardbeitjes. Wat een mooi initiatief dat alle kinderen een instrument leren bespelen en dan eind van het jaar een concert, daar mag je zeker trots op zijn.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. yummie-creation!

    Thanks for playing along with our Do-Al(l) Kreatives Challenge and good luck!

    Hugs
    Doris
    Kleido’s BastelStüble
    *Owner* Do-Al(l) Kreatives (#6 – Beginning of the summer (let the sun shine)
    *DT* Die Sketchtanten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lief, Lekker kaartje, leuk als je na een seizoen al mee mag doen met de muziekvereniging om samen een concert te verzorgen, hopelijk blijven er wat kinderen "hangen" aan hun instrument, goed voor de vereniging

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh bij de action? Nog niet gezien hier in ons dorp. Wat een mooie en leuke kaart Henriët en wat knap na zo kort les gehad te hebben! Xxx groetjes Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nice creation. Love the design.

    Thanks for playing along with us at our present challenge at Do-Al(l) Kreatives and good luck! Hope you will join us next month again.

    Hugs
    Alex
    *DT + Admin* Do-Al(l) Kreatives {#6 – Early summer}
    *DT* Craft Rocket Challenges {#38 – For a boy / man}
    Alex' Kreative Seite

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk zomers kaartje is het geworden Henriët!! En wat gaaf om met je eigen klas een concert te geven. Wat zullen ze trots zijn geweest om het te laten horen en jij als juf ook.
    En wat een gave workshop heb jij gedaan bij Ludiec.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een hele leuke kaart Henriët, leuke stempel en ze hebben inderdaad sproetjes ;p
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen