maandag 24 januari 2022

Knutseldate met Monique en GerJanne

Afgelopen dinsdag was het eindelijk zo ver dat Monique en ik af konden reizen naar GerJanne. Bij aankomst werden we verwelkomd met koffie/thee met zelfgebakken appeltaart met walnoten. Dat was erg lekker na die best wel lange reis vanuit de kop van Drenthe naar Twello.
Daarna was het knutselen geblazen. GerJanne had een filmpje bekeken op YouTube. Ze zag dit filmpje via het blog Stoeien met stempels van Alma. Altijd leuk om ze weer leuke, nieuwe ideeën op te doen.

Dit was mijn eerste kaart met de nat-op-nat techniek. (hoe dat werkt zie je in het filmpje). Bij ons liep de inkt minder onder het plakband door dan op het filmpje. Misschien dat oud washi-tape toch nog te veel plakt? Maar dat mocht de pret niet drukken want het werd een leuke achtergrond. Uit GerJanne haar grote voorraad stempels koos ik deze 2 flamingo's. Op dat stempelvel zaten ook de libelles die ik uitknipte en verhoogd opplakte. Een tekst kwam rechtsboven (na een hele discussie met Monique die de tekst bij de poten zou hebben geplakt). Omdat ik het uiteindelijk bij de poten toen toch nog te kaal vond kwam daar nog een randje gras.

Na dit kaartje gingen we eerst heerlijk lunchen. GerJanne had lekkere soep gemaakt en er waren heerlijke broodjes. Daarna gingen we weer aan de slag:


Ook nu weer de nat-op nat techniek. Nu met blauw en rood voor de achtergrond en omdat het rood niet heel overheersend is werd het een onderwaterwereld-kaart. Ik stempelde waterplantjes en luchtbelletjes, kleurde een vis en een zeepaardje en plakte ze verhoogd op. Tot slot nog een tekstje en dat was kaart 2.
Om 6 uur leverde ik Monique weer thuis af en reed ik nog 20 minuutjes verder noordwaarts om daarna moe maar voldaan thuis op de bank neer te strijken.
Zo'n dag is zeker voor herhaling vatbaar! Gaan jullie ook even bij Monique en GerJanne kijken. Die hebben ook 2 prachtige kaarten gemaakt natuurlijk.

22 opmerkingen:

  1. Heel mooi beide kaarten en wat een mooie kleuren heb je gekozen
    voor de kaarten! Ik heb het even opgeslagen lijkt me wel leuk om eens uit te proberen, fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook jij hebt twee prachtige kaartjes gemaakt op de kletseldate bij GerJanne Henriet.
    Weer heel anders....maar ook weer heel mooi!
    En fijn dat het voor herhaling vatbaar is!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn 2 heel leuke kaarten, die je op een zo te lezen heel leuke dag hebt gemaakt. Wat zal datgezellig zijn geweest met jullie drie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie stempelkaarten heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig mooie kaarten en fijn dat het zo gezellig was!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kaarten hebben jullie gemaakt op de knutsel dag.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn mooi geworden. Ondanks dat je de tekst niet bij de poten hebt opgeplakt...hahahaha.
    En het was heul gezellig! Zeker voor herhaling vatbaar...
    Fijne dag, liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En deze zijn ook heel mooi Henriët. Ik zat helemaal mee te genieten bij jouw verhaal. Zag het voor me hoe jullie bezig waren over waar die tekst te plakken. Gezellig hoor.
    En het zet mij er toe om zo het filmpje te gaan bekijken en te proberen of ik ook iets kan fabriceren met deze techniek.
    Fijne dag en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een leuke kaarten, met deze techniek.
    Jullie hebben in ieder geval een gezellige dag gehad.
    Liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kaarten heb je gemaakt Henriët. Wat n leuk idee om samen met een nieuwe techniek te freubelen. Fijn dat je nog aan het nagenieten bent, heerlijk. Dat herken ik wel als je naar een workshop bent geweest. Maar dat is lang geleden. Fijne dag, lieve groet Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig zo'n knutsel/kletsel date, en het resultaat mag er zijn! Het zijn twee mooie kaarten geworden!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie kaarten heb je gemaakt tijdens jullie gezellige knutsel date. Goed geslaagd. Ik ga nog bij de anderen kijken… Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een mooie kaartje met de nieuwe techniek, mooie stempels heb je gebruikt gezellig hoor zo knutseldate
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook die van jou zijn prachtig Henriët, ga later het filmpje bekijken want de baas roept, hihi Wat een super gezellige dag hebben jullie gehad en niet alleen gekletseld!!!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Was vast gezellig en mooie kaarten, gr Blankina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk zo gezellig samen aan de slag en het levert ook nog eens nieuwe ideeën en mooie creaties op Henriët.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Twee prachtige kaarten en het klinkt erg gezellig allemaal!
    Ik zal ook even bij de anderen kijken!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk!!
    Sowieso de date, altijd gezellig.
    Maar ook zo leuk om dan samen te knutselen en een mooie kaart of in dit geval 2, te maken.
    Ik vind ze beide heel mooi.
    Ik ken de "nat op nat" niet, ga binnenkort eens even het filmpje bekijken.
    Jouw kaarten zijn heel verschillend, in kleur naar zeker ook de uitstraling.
    Grappig dat jullie hele gespreken hebben gehad over de tekst, zo zie je maar weer, ieder zijn eigen ideeën.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ah ja, ze zijn allebei echt heel gaaf! Die flamingo's zijn zo leuk en ik heb ze volgens mij nog helemaal niet gebruikt.
    Je andere kaart is ook goed gelukt en zo leuk dat je thuis ook aan het uitproberen bent gegaan! En de dag was natuurlijk alleen al zo leuk en zeker bijzonder dat je door internet en een zelfde hobby zulke leuke contacten kunt hebben.
    Tot zaterdag! Hihihi...alweer

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je hebt twee hele mooie kaarten gemaakt met inkt en leuke stempels, ik vind de kleuren ook super. Ik heb niks met stempelen en inkt, maar altijd leuk om het bij iemand te zien,
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ze werden leuk! Dat was een geslaagde dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh ook deze kaarten zijn supermooi geworden.
    ik heb zelf non-permanent tape gebruikt, dat kleeft minder dan washi tape zodat er meer water onder kan lopen.
    leuk dat je deze techniek hebt geprobeerd!
    groet Alma

    BeantwoordenVerwijderen