woensdag 15 april 2020

België daagt Nederland uit

Vandaag een speciaal tintje aan de maandelijkse uitdaging met Mieke: het is vandaag namelijk haar verjaardag! Dus Mieke: gefeliciteerd!! Ik hoop dat je ondanks de rare omstandigheden toch een fijne verjaardag hebt. Hopelijk kwam mijn pakketje op tijd in België en heb je het cadeautje al uit kunnen pakken.

Dan nu naar de uitdaging van deze maand. Ik kreeg van Mieke een pakketje met uitgestanste kikkertjes en insecten. Het pakketje ben ik vergeten op de foto te zetten maar het mooie label dat Mieke maakte en bij het pakketje deed laat ik wel zien:


 Daarbij de opdracht zelf een achtergrond te maken met inkt en hierbij de kikkers en/of de insectjes te gebruiken. Ik gebruikte ze beide:


Voor de achtergrond stempelde ik eerst verschillende cirkels op wit papier. Daarna bewerkte ik dit papier met 2 kleuren Distress Oxide. Daarna sprayde ik er blauwe spray paint boven. De rondjes waar de kikkers op zitten bestempelde ik ook eerst met een cirkel stempel en bewerkte dit met blauwe Distress Oxide. Op de zwarte cirkels van de achtergrond plakte ik insectjes en de tekst vond ik echt bij de kaartje horen.
Het blijft leuk deze uitdagingen. Werken met ander materiaal dan je gewend bent maar toch tevreden zijn over het resultaat!

Volgende maand (15 mei) zijn we er weer met een nieuwe uitdaging. Ik haal Mieke dan uit haar comfort-zone.

12 opmerkingen:

  1. Wauw...wat ziet dat er weer super leuk uit, Henriët!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel! Nog geen pakketje ontvangen, maar ik hoop dat de postbode vandaag ook nog langs gaat komen! Ik ben alvast benieuwd, want met dp werken is al serieus uit mijn comfortzone hahaha!
    Hele mooie kaart heb je gemaakt zeg! En weer helemaal anders dan de mijne 😉❤

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh wat schattig, die kleine kikkertjes! Echt top gedaan! Hoe is het met jullie afstandsonderwijs? Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke uitdaging.
    Je hebt een schitterende kaart gemaakt. De achtergrond is heel gave .
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hier ben ik weer, je weet wel, die met de foto ipv het feestelijke plaatje. (Ik was van plan om dat lang zo te laten, maar vond het in deze tijd niet zo gepast meer, vandaar de foto)
    Wat een mooie achtergrond heb jij gemaakt, de insecten in de blauw/zwarte bubbels zijn leuk bedacht vind ik.
    De kikkertjes hebben van die blije koppies, daar past de tekst inderdaad goed bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt je lekker uitgeleefd met de achtergrond, hij is heel leuk geworden samen met de kikkers en insecten.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig Henriët, hele mooie achtergrond is het geworden. Mij lukt dat nooit zo goed.
    Fijne dag vandaag.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk geworden is toch altijd lastig zo'n pakketje om er wat van te maken.
    Groetjes van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vele leuke kaarten! Die oxide is net water waar de kikker in zwemt, leuk gedaan!

    Hobbygroet Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke uitdaging zeg, je hebt een super gaaf kaartje gemaakt. Wat leuk die kikkers!!

    Groetjes, Merit en Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldige kikkertjes! De achtergrond is ook heel mooi geworden met inkt en distress oxide. Groetjes Marinda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ah wat heb je een leuke kaart gemaakt. Heel anders dan die van Mieke, zo grappig, zelfde materialen en dan toch zo anders..

    BeantwoordenVerwijderen