vrijdag 15 november 2019

België daagt Nederland uit

Een poosje geleden kreeg ik van Mieke weer een heel mooi pakketje. Ik ben alleen vergeten er een foto van te maken. Misschien is die op Mieke haar blog wel te zien.....
Het was deze keer een hele uitdaging om er iets van te maken omdat ik zo veel mogelijk materialen uit het pakketje wil gebruiken. Uiteindelijk heb ik 2 kaarten gemaakt:

De eerste is een kaart met een verrassing.
Zo ziet de kaart er uit als die dicht is:
 Als je hem open vouwt zie je dit:
En als je dan het strikje los maakt komt er nog een verrassing tevoorschijn:
In het midden een pocket gemaakt waar een label in zit om je kerstwens op te schrijven:
Het papier, het rendier, het peperkoekmannetje, de lieve kerstman op het label, de kerstman in zijn arreslee en de zilveren ster aan de doily zaten allemaal in het pakketje. De rest heb ik zelf toegevoegd.

Maar toen lagen er nog hele lieve ijsbeertjes op mijn bureau. In bovenstaande kaart wist ik ze niet te verwerken dus heb ik daar nog een tweede kaart mee gemaakt:
Het mooie rood/witte papier zat ook in het pakketje en dat heb ik gecombineerd met kraft, wit en rood. Zijn ze niet schattig zo met z'n tweetjes?

Zijn jullie ook nieuwsgierig wat Mieke met deze materialen heeft gemaakt? Kijk dan ook even bij haar.
Het nieuwe pakketje is onderweg naar België. Wat we daar mee hebben gemaakt zien jullie op 15 december.

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke uitdaging ! De eerste kaart is echt geweldig met al die flapjes en nog een extra pocket, daar zal je wel even zoet mee geweest zijn ! De tweede kaart vind ik ook heel leuk, wat een mooie ijsberen zijn dat !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaart, wat tof die extra verrassing in je kaart! Ook je ijsbeer kaart is geinig geworden.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je er weer schitterende kaarten mee gemaakt! Zo leuk om te zien! Op naar 15 december haha ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk project. Heel mooi geworden. Een zelfde soort kaartmodel heb ik gisteren een workshop mee gegeven. Maar dan met inkt knoeien natuurlijk ;-)
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk om elkaar zo uit te dagen Henriët en wat heb je mooie kaarten gemaakt uit het pakketje. De eerste is een gaaf model vol verrassingen en de tweede zo lief met die ijsbeertjes. Ik ga nog even bij Mieke kijken...ben benieuwd.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gave kaart zeg! Knap dat je er zoveel uit het pakketje op hebt gekregen. En dan de ijsberen kaart is ook tof! Ik zag bij Mieke dat ze er heel veel uit gemaakt had. Kan natuurlijk ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig!!
    Wat een gaaf model, de 2de verrassing zag ik niet aankomen, super leuk gedaan.
    En veel op verwerkt, maar toch klopt alles bij elkaar.
    Mooi dat je de ijsberen er niet op hebt gedaan, dat zou denk ik teveel geworden zijn.
    En..... je hebt nu zomaar opeens 2 kaarten klaar, dat is toch véél leuker.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi model is de bovenste kaart leuk gemaakt . Leuk om je zo uit te laten dagen. De onderste kaart is ook erg leuk geworden. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen