vrijdag 28 juni 2019

Alle vormen behalve vierkant en rechthoekig

Vandaag heb ik gespijbeld.....niet echt natuurlijk maar voor mijn gevoel wel. Ik had mezelf opgedragen dat ik vanochtend de rapporten van mijn klasje moest maken. Maar ik kwam laat uit bed (gebeurt me eigenlijk nooit), moest boodschappen doen en toen was het al half 11. Toen vond ik het te laat om aan de rapporten te beginnen en in plaats van rapporten schrijven ben ik een kaartje gaan knutselen. Dat betekent wel dat de rapporten morgen klaar moeten. Gelukkig heb ik maar een klein klasje dit jaar.
De kaart die ik maakte doet mee bij De Egel. Daar vragen ze een kaart met een bijzondere vorm: alles behalve vierkant of rechthoekig. Ik ben aan de slag gegaan met tropisch eiland van Marleen van der Most. Op haar blog kun je het patroon van dit eilandje uitprinten:


De zon schijnt en op het eiland staat een palmboom. De aap hangt lekker in de boom van een banaantje te genieten. Aan het strand speelt de zeemeermin met haar schildpad en een vis kijkt toe.
Deze kaart gaat binnenkort naar een klein meisje dat haar tweede verjaardag gaat vieren.

Vorige week zaterdag zijn we naar Velp geweest waar mijn broer zijn diploma van de fotovakschool heeft gekregen. Hij kon altijd al prachtige foto's maken maar heeft nu nog meer tips en trucs gekregen om zijn foto's nog mooier te maken. Hij kwam net langs om mij een van de foto's te geven omdat ik hem tijdens de opleiding steeds van feedback had voorzien. Zijn portfolio van de opleiding kun je hier zien: https://www.jberends.nl/fotoalbum/2019/Portfolio/index.html
Dit is de foto die ik kreeg:

In het echt is hij veel mooier......

5 opmerkingen:

  1. Leuke kaart.
    Een echt tafereeltje, met een verhaal.
    Het eigenwijze aapje maakt het helemaal af.
    Ik hou ook erg van fotograferen, wil altijd nog eens een cursus gaan doen, maar is er nog nooit van gekomen, maar wauw, wat een gave foto kreeg jij.
    Mag je trots op zijn.
    Gelukkig is het morgen héél warm, binnen blijven, gordijnen dicht zodat de warmte buitn blijft een aan je rapporten!!
    Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuk kaartje leuke details en gefeliciteerd voor je broer het is inderdaad een mooie foto
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kaart dit tropische eiland. Ik zou ook wel een zeemeermin willen zijn vandaag..pffft. Volgens mij is dat meisje helemaal weg van deze leuke figuurtjes Henriët.
    Mooie foto hoor van je broer en in het echt is alles veel mooier, ook de kaarten op Blogger :)
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij De Egel.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend leuke en bedachte opbouw!! Echt heel erg gaaf gedaan!
    Groetjes Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaart!!
    Leuk dat je meedoet aan de challenge bij De Egel.
    Groetjes Marja DT.

    BeantwoordenVerwijderen