donderdag 3 januari 2019

52 weeks to Christmas week 1

En we zijn weer van start! Ik ga weer proberen om dit jaar iedere week een kerstkaart te maken. Scheelt een hoop stres aan het eind van het jaar.
Mijn eerste kaart van dit jaar is er een met een stempel die al een hele tijd ongebruikt bij mijn spulletjes lag:


Het papier is van een heel oud blokje volgens mij van het Kruitvat. Als je gaat opruimen kom je nog eens iets tegen......
De grote ijsbeer heeft een ster in zijn bek. Deze heb ik uit goud papier geknipt en over de stempel heen geplakt. Al lijkt het bij mij nu meer of hij onder aan z'n kin vastgeplakt zit.....


Deze kaart stuur ik in als wekelijkse inzending bij 52 weeks to Christmas, maar laat ik ook meedoen met de decemberuitdaging waar ze goud of zilver op je kaart willen zien.
De sketch is dezelfde als die van de kaart met de pandabeer van gisteren. Ik laat deze kaart dus ook meedoen bij Cheerful Sketches.

Het uitzoeken van een nieuwe bril is gisteren goed gelukt. Na vele jaren een vrij rechthoekige bril zonder onderkant te hebben gehad heb ik nu gekozen voor een ronder montuur. Foto volgt als de bril klaar is. Nog even geduld dus......
En met klaverjassen heb ik verloren. Maar het was er niet minder gezellig om. Een nieuwe datum staat al weer genoteerd.

15 opmerkingen:

  1. Prachtig kerstkaartje Henriët, mooi stempeltje van die ijsbeertjes en ook de sketch prachtig uitgewerkt...

    bedankt voor je deelname
    groetjes Rosina
    DT 52 WTC
    DT Cheerful Sketches

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel mooie kaart, zo leuk met die beertjes ! Nog de beste wensen voor een gelukkig, gezond en creatief 2019 ! Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooi kaartje en met de stempel zien we goed hoe de beer eruit ziet! Leuk gedaan! Fijn dat je weer meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een leuke kerstkaart met de ijsbeertjes.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke kaart, wat een schattige stempel, Henriet! En spannend een heel ander montuur.
    Ik wens je een goed 2019 toe!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi kaartje en altijd handig als de kaarten eind van het jaar klaar zijn. Ik heb er alleen niet zoveel mee en geen zin om het hele jaar door met kerst bezig te zijn..hihiih
    Groetjes van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooi !
    Groeten Ineke
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je eerste leuke kerstkaart heb je maar mooi weer af.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke stempel van de ijsberen, ook een mooie sketch gebruikt.
    Ook voor jou de beste wensen
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Laat ik nou begin van de middag toch denken: Die Henriet is slim! Ze combineert de nieuwe challenge van MD met 52 weeks. Prahctige witte kerstkaart heb je gemaakt. Maar blijkbaar had je nog geen goud of zilver op een kaart gedaan. En nu zie ik dus deze....Ook al een heel mooie! Leuke stempel!
    Ik ben benieuwd naar je bril! Ik heb nu ook een wat rondere uitgekozen. Volgende week vrijdag kan ik hem ophalen. Alleen voor lezen en achter de computer zitten...Op mijn werk heb ik zo'n goedkoop dingetje, omdat ik die los in mijn zak meeneem naar de cliënten.
    Meedoen is belangrijker dan winnen, ook met klaverjassen. Het lijkt mij ook meer gaan om de gezelligheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Juist de gouden ster vind ik erg leuk bedacht.
    Net of ze beide heel hard wegrennen omdat ze wat moois gevonden hebben.
    Zo'n avondje kaarten is héél gezellig, of je nou gewonnen of verloren hebt, het gaat om de gezelligheid, toch?
    En je bril.....Ik ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk kaartje heb je gemaakt! Wat een lief stempeltje.
    Beste wensen voor het nieuwe jaar, groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat laat voor mijn goud/zilver-blogrondje, sorry!
    heel mooi kaartje voor onze challenge! Ik heb dat papierblokje ook, vind het jammer dat het bijna op is...
    Groetjes
    Nancy DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. vergat ik toen nog: dankjewel voor het meedoen bij Cheerful Sketches!

      Verwijderen
  14. Wat een leuk papier heb je gebruikt. Ook je stempel vind ik gaaf.
    Bedankt voor het nogmaals meedoen met Cheerful Sketches.
    xxx Margreet DT

    BeantwoordenVerwijderen