zaterdag 24 februari 2018

Alweer BOE

Vandaag laat ik jullie alweer een kaartje met de koe van Marianne Design zien. Aan deze kaart begon ik meteen nadat ik de vorige af had en toen wist ik nog niet dat ik met die kaart zou gaan winnen bij Sketch Saturday. Dat was een leuke verrassing toen ik vanochtend op mijn blog keek.
Die koeienkaart is op zijn bestemming aangekomen. Een andere bestemming dan ik in eerste instantie in gedachten had. Jongste zoon belde namelijk dinsdagavond dat hij met griep in bed lag. Het kaartje ging dus zijn kant op. En waarom een koeienkaart voor een 20 jarige knul zullen jullie je misschien afvragen? Nou.......dat zit zo: jongste zoon en ik hebben een soort woordgrapje met elkaar.
1. "Boe"
2. "Schrik"
1. "Schrok je?"
2. "Ja, want jij zei Boe."
1. "Schrik"
2. "Schrok je?"
enz, enz, enz. Zo kunnen we tijden doorgaan met ons tweetjes en dus was deze kaart wel aan jongste zoon besteed. Kreeg gisteren al een lief appje waarin hij heel enthousiast bedankte voor de kaart.

Maar nu over naar de koeienkaart van vandaag. Deze maakte ik voor ons nichtje Annemijn. Deze kleine spring in het veld ik gek op de koeien die bij opa (mijn vader) in de wei lopen. Vandaag dus ook een verjaardagskaart met koeien voor haar.
Dit is de voorkant van de kaart als hij dicht is. Onder de wikkel met haar naam zit een klein grapje verstopt.

De voorkant zonder de wikkel en hier zie je wat er onder de wikkel verstopt zit: BOE

En dit is de binnenkant van de kaart. Een koe in spiegelbeeld gemaakt zodat ze naar elkaar kijken. Op de linker tag een kalender met haar verjaardag gemaakt en op de andere komt t.z.t een verjaardagswens van ons te staan.

Deze kaart doe mee bij De Egel waar het thema "Three of a kind" is (3 koeien dus) en op facebook bij Be Challenged. Daar komt het leuke patroontje van deze kaart vandaan.

Het toeval wil dat ik ook koeien aan het haken ben.
3 van deze koeien heb ik in bestelling. 2 zijn er klaar en de derde wil ik deze (vakantie) week in elkaar maken.

Nu duik ik de keuken in. Stamppot boerenkool maken. Maar niet op de traditionele manier maar roerbakken met ui, paprika en knoflook. Eet smakelijk voor straks!


8 opmerkingen:

  1. Wat een superleuke kaart ! De gehaakte koe is ook erg mooi ! Ik hoop dat je zoon snel weer beter is zodat jullie weer woordgrapjes met elkaar kunnen uithalen ! Hij zal wel blij geweest zijn met zijn kaart !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! Een kaart met een koe en een gehaakte koe, mega tof! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk Henriët dat je met de vorige koeienkaart gewonnen hebt. Gefeliciteerd! Dit nieuwe, en gehaakte exemplaar zijn ook superleuk! Fijne vakantie!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een superleuke koeienpost!! Leuke kaart maar ook een gave knuffel!! En was de boerenkool lekker??
    Fijne zondag!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat en gaaf kaartje heb je gemaakt. Dat zal Annemijn natuurlijk heel leuk vinden. Leuk zo'n woordgrapje met je zoon en dat jij dan de kaart zo maakt dat hij het meteen doorheeft waarom.
    Je gehaakte koe is ook erg leuk! En de boerenkool....mmmmm lekker klinkt dat zeg! Koolhydraatarm denk ik? Of eet je er wel aardappels bij?
    Groetjes en fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi!
    Wat een leuke koeienkaart(en) En gaaf dat je deze kaart zo groot hebt gemaakt! Er valt veel te bekijken ;)
    Leuk hoor!
    Die van je zoon is ook erg leuk!
    Fijne week!
    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig mooi kaartje heb je met dit Be Challenged patroontje gemaakt Henriët...zo leuk met die koetjes erop..
    en ook je BOE woordspeling is heel grappig en dan benik toch even terug naar je vorige koe-kaartje gaan kijken ...ook dat is super leuk et als je gehaakte koe...leuk gedaan hoor kan niet anders hè....voor een 'boerendochter' ...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. vind hem weer geweldig, leuk he die woordspelletjes kun je lang vol houden, deden wij ook vroeger.
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen