woensdag 25 februari 2015

Liftchallenge

Voor de Lift Challenge vragen ze deze keer een kaart waarvan de achtergrond met inkt is gemaakt.
De voorbeeld kaart ziet er prachtig uit maar voor mij was dit een echte uitdaging aangezien ik niet zo thuis ben in het werken met inkt.
Maar op mijn manier heb ik toch een resultaat gekregen waar ik tevreden mee ben. Zoals mijn oma vroeger al zei: je moet roeien met de riemen die je hebt.


Op een stuk papier van 13x13 cm heb ik eerst met onzichtbare inkt een grote stempel gezet met muzieknoten. Daaroverheen heb ik op verschillende plekken met blauwe viltstift gekleurd en dit verdund/uitgesmeerd met een waterkwast. De achtergrondstempel komt niet helemaal zo mooi uit als ik gehoopt had maar geeft nu wel een subtiel effect.
Vervolgens een tekststempel gezet op een uitgestanst figuur. Hiervan de randjes blauw gemaakt met stift. Rondom muzieknoten gestempeld en nog 3 muzieknootjes uit zilverpapier er bij geplakt. Achter de tekst nog een paar hele dunne zilveren draadjes geplakt.
Dit stuk papier heb ik in zijn geheel verhoogd opgeplakt op een vierkante, witte kaart.
Deze kaart neem ik na de vakantie mee naar school en geef ik aan de zangdocente waar ons team muziekbijscholing van heeft heeft gekregen. Ja ja.....ik neem mijn nieuwe rol van cultuurcoach serieus :-)

Tot nu toe is het me nog gelukt om iedere vakantie dag een kaartje te plaatsen. Of dat morgen ook gaat lukken? Ik heb nog geen idee maar kom gerust een kijkje nemen.

12 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kaart Henriet....klopt het dat er helemaal geen tekst bij staat....of ligt dat aan mijn computer?

    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk gedaan, Henriët.
    Lieve groet Giny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk met die muzieknootjes en wat een mooie achtergrond! Fijn dat je meedoet met de Liftchallenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi kaartje Henriët....super leuk zoals je die achtergrond met inkt heb gemaakt, dat oe ik je zomaa niet na....en daar die muzieknootjes op ...PRACHTIG!!!!

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nouuu das goed gelukt hoor! De achtergrond is mooi en heel leuk gedaan met de muzieknootjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk gedaan en een tof resultaat!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kaart, altijd leuk om dingen uit te proberen! Heerlijk, je hebt nog vakantie, geniet er maar lekker van! Wij zijn alweer drie dagen aan het werk...nog twee en lekker weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke muzikale lift, mooie achtergrond.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi Henriet
    Ik vind het knap wat je hebt gemaakt . Het lijkt mijn in elk geval heel moeilijk. En eigenlijk was ik dat ook van plan, ik heb best een aantal kaartjes kunnen maken, maar de WiFi is hier zo slecht, dat ik al bijna niet kan reageren bij jullie. Nu via Peters i-pad, maar dat houdt ook niet over. Morgen mijn kerstkaart wordt denk ik ok niks. heb ik er een keer eentje klaar....nou ja, dan plaats ik hem wel volgende week. Groetjes en geniet nog van je vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij kunt goed roeien ;) Mooi is deze blauwe muziekkaart. De zilveren noten en het draadje maken 'm extra chique.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Knap om het toch te proberen! Ik heb het even laten liggen dit keer. Maar die van jou is mooi geworden. lekker he zo'n weekje vakantie. groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk dat je deze uitdaging dan toch bent aan gegaan. Erg leuk dat je de achtergrond met stiften hebt gemaakt. Mooi van kleur en leuk met de muzieknootjes. Tof gedaan, dank je wel Henriet!

    BeantwoordenVerwijderen