donderdag 10 juli 2014

Regen op woensdag

Omdat het gisteren bijna de hele dag heeft geregend heb ik lekker zitten knutselen.
Al een poosje had ik een canvasje in de kast liggen en bedacht me dat ik daar wel eens iets mee kon doen. Eerste heb ik allemaal stukje uit de krant geknipt en deze stukjes kris kras op het canvas geplakt. Daarna heb ik er Gesso overheen gesmeerd. Toen dat droog was heb ik vogelsilhouetten uitgeprint, uitgeknipt en op het canvas geplakt. Daarna de vogels met zwarte benzinestift ingekleurd en hiermee ook de tak getekend.
De volgende keer wil ik kijken of ik de krantensnippers ook met modgepodge kan bewerken zodat de krant duidelijker herkenbaar blijft.
Dit canvasje laat ik meedoen bij de challenge van Dutch Card Lovers waar ze iets anders dan een kaart vragen.

Vanmiddag viel het geboortekaartje in de bus van onze schuin overburen. En hoe toevallig......nog voordat ik het geboortekaartje had gezien had ik al een heel toepasselijk felicitatiekaartje gemaakt (zie mijn vorige post).

Zojuist heb ik een familieweekendje naar Cochem in Duitsland geboekt. Mijn vader wordt in oktober 70 jaar en dan gaan we een weekend met elkaar (vader, zijn vriendin, mijn broer, "stief"broer en vriendin, "stief"zusje en vriend en mijn gezin) weg. Gaat vast erg leuk worden, temeer omdat we al een lange geschiedenis met elkaar hebben. De vriendin van mijn vader was namelijk eerst onze buurvrouw...... Een erg ingewikkeld verhaal maar nu zijn we allemaal samen 1 grote familie!

O ja.......mijn enkel voelt vandaag voor het eerst iets beter. Ik blijf braaf met mijn pootje omhoog zitten en belast weinig. Volgens de huisarts was er op de foto's wel een duidelijke verdikking te zien de wees op overbelasting. Nu dus rustig aan zodat ik hopelijk dinsdag wel kan starten in Nijmegen!

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kaarten Henriet, supermooi. Ik ga voor je duimen dat je dinsdag kan starten.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige creatie Henriët! Bedankt voor je deelname aan DCL. En hopelijk kun je meedoen met de Vierdaagse, alvast veel succes gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Henriët, Leuk gedaan dit canvasje, wat betreft de mod-podge, deze kun je alleen gebruiken als afwerking omdat het een soort vernis is. Je kunt daar niet met stift op schrijven. Wil je het transparanter verdun je gesso dan met water of gebruik een medium of verdunde houtlijm, succes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke canvas, en silhouet is ook zo leuk he, dat geeft een mooi effect. En nu maar hopen dat je volgende week gewoon kunt lopen. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk canvas! Bedankt voor het meedoen met de DCL!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Henriet,
    je bet sneller dan het licht! En dat met je zere pootje! Je canvasje is erg leuk geworden. Goed bedacht met dat krantenpapier in schuine stukken erop. De vogelsilhouetten zijn ook prachtig.
    Wat ontzettend grappig dat je de babykaart al klaar had voor het geboortekaartje bij jou in de bus viel! Je zou er nog een harte op kunnen doen...ergens in een hoekje.
    Geeft een leuk gevoel he, zo'n weekendje weg boeken. Klinkt ook heel gezellig. En je vertelt het kort, maar ik snap het helemaal. Je oud buurmeisje en -jongen zijn je stiefzus en -broer geworden. Bijzonder hoe zoiets kan lopen!
    Ik ga nu de omslagdoek nog even van dichtbij bekijken!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke canvas!
    En heeee wat een leuk toeval van dat geboortekaartje, past inderdaad perfect! Kleuren en alles :-)
    Wij gingen ook heel vaak naar Cochem, het is daar super mooi! Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om een canvas te maken. :) Leuk dat je meedoet met de DCL.

    BeantwoordenVerwijderen